همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اذعان به اینکه زباله‌های بیمارستانی در حال حاضر با شرایط خاص در آرادکوه دفن می‌شود، گفت: با اینکه وظیفه ما نیست، اما قصد داریم در آینده زباله سوز ویژه‌ای برای این نوع زباله‌ها احداث کنیم.

به گزارش فارس، مجتبی عبداللهی درباره زمان افتتاح نیروگاه زباله سوز کهریزک گفت: کارخانه ای که جدیدا در کشور ساخته می‌شود، باید مدار خود را طی کند که همه مسائل آن هم به شهرداری برنمی گردد، بلکه مراحل مختلفی باید طی شود تا فرایند ساخت کارخانه تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به تکمیل 97 درصد این کارخانه گفت: سه درصد کار ساخت ابنیه کارخانه باقی مانده، اما بلافاصله پس از اتمام مراحل ساخت، کارخانه افتتاح نمی‌شود، بلکه مراحل تست سرد آن باید انجام شود و از آن جواب بگیرند و اگر از نظر تاسیساتی و تکنولوژی مشکلی داشته باشد، آنها را برطرف کنند و در غیر این صورت، آن زمان کارخانه می‌تواند رسما افتتاح شود.

عبداللهی افزود: با این حال، حتی در صورتی که مشکلی هم وجود نداشته باشد، کارخانه باید قبل از افتتاح رسمی، شروع به کار کند و آزمایش شود. تست سرد کوره‌های کارخانه دو هفته پیش انجام شده و تاسیسات آن مرحله به مرحله چک می‌شود. اما با این حال، پیش بینی ما افتتاح کارخانه طی یکی دو ماه آینده است.

معاون خدمات شهری درباره تعیین تکلیف شیرابه زباله‌های تهران گفت: ما مطالعات دقیقی درباره تولید زباله از مبدا تا انتهای کار انجام داده‌ایم تا بتوانیم شیرابه یا آب زباله را حذف کنیم. شیرابه زمانی ایجاد می‌شود که زباله می ماند و آب آن خارج می شود؛ در واقع شیرابه همان آبِ زباله است که از تفاله چای،‌ آب صیفی جات و ... ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ما برنامه های گوناگونی برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم برای جلوگیری از تولید شیرابه داریم، از سوی دیگر قصد داریم در ایستگاه های میانی انتقال زباله، آب آن را بگیریم و آن را تصفیه کرده و به مدار و چرخه استفاده در فضای سبز و موارد مشابه بازگردانیم.

عبداللهی اضافه کرد: با این حال، اگر زباله ای که به کارخانه زباله سوز کهریزک می‌آید، آب داشته باشد که احتمال آن کم است، شیرابه توسط شیارهایی که در کف مخزن کارخانه تعبیه شده، خارج شده و به مخزن جمع آوری شیرابه در زیر مخزن زباله می رود تا تصفیه شود و به مدار مورد استفاده برای فضای سبز برگردد. بنابراین شیرابه در کارخانه زباله سوز کهریزک مطلقا ماندگاری ندارد و جذب زمین نمی شود.

وی در ادامه درباره زباله های بیمارستانی گفت: زباله‌های بیمارستانی به کارخانه زباله سوز کهریزک نمی‌آید، بلکه برای آن نیز پیش بینی ساخت یک مجموعه زباله سوز را کرده‌ایم. البته طبق قانون جمع آوری زباله بیمارستانی وظیفه شهرداری نیست، بلکه تولیدکننده این نوع زباله ها وظیفه حمل و دفع آن را دارد، اما ما داریم به مجموعه های بیمارستانی در این زمینه کمک می کنیم.

کد خبر 278678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha