دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ذوالفقار عسکریان دوتار نواز برجسته خراسانی چند روزی است به کما رفته و در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری است.

 به گزارش سایت انجمن موسیقی فرزند ذوالفقار عسکریان ضمن اعلام این خبر گفت: پدرم از قبل دچار بیماری دیابت بود که متاسفانه 5 روز قبل دچار تب شدید شد و همزمان پلاکت خونش پایین آمد که این اتفاق در نتیجه منجر به بیهوشی او شده است.

محسن عسکریان در ادامه افزود: پدرم را از همان 5 روز قبل به بیمارستان امام زمان(عج) مشهد منتقل کردیم و پس از دو روز برای ادامه درمان به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال دادیم و متاسفانه باید بگویم که پدرم همچنان در حالت بیهوشی به سر می برد.
وی همچنین عنوان کرد: پزشکان هنوز جوابی قطعي در مورد وضعیت کنونی پدرم ارائه نکرده اند. البته روز گذشته آزمایش هایی از پدرم انجام گرفته که قرار است امروز پزشکان با مطالعه این آزمایش ها در مورد وضعیت پدرم تصمیم گیری کنند که چه باید انجام دهیم.

استاد ذوالفقار عسگري پور معروف به عسگريان دوتار نواز برجسته خراسانی متولد 1311 است. وی از سن 7 سالگي به ياد گيري دوتار نزد پدر پرداخت و به واسطه زندگي سيالي که داشت توانست مجموعه ارزشمندي از موسيقي سراسر خراسان (شمال تا جنوب) را بياموزد و اجرا کند که همين ويژگي او را از تمام نوازندگان خراسان متمايز مي کند.

استاد ذوالفـقار در جشنواره هاي مختلف موسيقي در داخل و خارج کشور شرکت کرده که ماحصل آنها کسب ديپلم افتخار سومين ، چهارمين ، پنجمين و هفتمين جشنواره موسيقي فجر و اجرای برنامه در کشورهاي ايتاليا ، فرانسه ، سوییس ، هلند ، بلژيک و ... است.

تکنيک‌هاي خاصي که عسگريان در دوتار نوازي دارد، موجب شده تا نامش به عنوان يک نوازنده مبـدع و صاحب سبک شناخته شود.

کد خبر 278222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha