رئیس سازمان میراث فرهنگی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات به خبرنگارها گفته است که تولیت شاهچراغ به سازمان میراث فرهنگی قول همکاری داده است تا در هماهنگی با یکدیگر به یک فرمول مصوب در موضوع طرح توسعه حرم شاهچراغ برسند.

قول همکاری تولیت شاهچراغ  به سازمان میراث فرهنگی

مسعود سلطاني‌فر همچنين گفته كه رسيدن به روش حفاظت از بافت تاريخي شيراز از طريق همكاري با توليت شاهچراغ امكان‌پذير است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: فكر مي‌كنم براي قضيه شيراز بايد اين اهتمام را داشته باشيم تا با رسيدن به يك فرمول و روش، علاوه بر اجراي طرح توسعه حرم‌، بافت تاريخي و اماكن فرهنگي و تاريخي آن منطقه تاريخي نيز حفظ شود.

مسعود سلطاني‌فر با تأكيد بر اينكه اين اتفاق براي بافت تاريخي شيراز امكان‌پذير است به 5نامه‌اي اشاره كرد كه از آغاز تخريب بافت تاريخي شيراز به مسئولين مختلف كشور نوشت.

او گفت: با رايزني‌هايي كه داشتيم و مشورت‌هايي كه با وزارت راه و شهرسازي و مسئولين مختلف انجام داديم، جلساتي برگزار و پيگيري‌هاي خاصي انجام شد كه البته آنها را زياد رسانه‌اي نكرديم تا در فضاي منطقي به جمع‌بندي برسيم.

آنطور كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفته است، با توجه به جلسات برگزار شده اين استنباط به‌دست آمده كه همان‌قدر كه ما دغدغه حفظ مكان‌هاي فرهنگي و تاريخي را داريم، توليت آستان شاهچراغ (حجت‌الاسلام دستغيب) نيز اين دغدغه را دارند‌، چون در جلسه‌اي كه حدود يك‌ماه پيش همراه با معاون اول رئيس‌جمهور در شيراز براي اين قضيه داشتيم، ايشان اعلام كرد كه مانند همه‌ ما دغدغه حفظ اماكن تاريخي و فرهنگي و بافت تاريخي شيراز را دارد.

او درباره طرح توسعه حرم شاهچراغ نيز گفت: در حال رايزني با وزير راه و شهرسازي‌، معاونت شهرسازي‌، مسئولين شهر شيراز و مسئولين آستانه احمد بن موسي(ع) هستيم تا به يك چارچوب مشخص برسيم و طرح توسعه حرم را اجرا و اماكن تاريخي و قديمي را با توجه به تأكيدي كه آيت‌الله دستغيب دارند، حفظ كنيم.سلطاني‌فر افزود: آنها نيز قول همكاري دادند تا بتوانيم با هماهنگي به فرمول مصوب برسيم.

کد خبر 277822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha