پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرکشی به امور شخصی افراد مانند حساب مالی، خط قرمز رئیس جمهور است.

rabiee

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی ربیعی در حاشیه دهمین اجلاس شورای عالی استانها در پاسخ به خبرنگاران با اشاره به امضای تفاهم نامه با ریاست عالی شورایعالی استانها اظهار داشت: این تفاهم نامه در بخش‌های مختلف از جمله ارائه خدمات رفاهی و اشتغال است.

وی با اشاره به شناسایی افراد پردرآمد و کم درآمد برای دریافت یارانه‌ها اظهارداشت: از ابزارهای مختلف بجز سرکشیدن به حساب شخصی افراد برای این موضوع استفاده خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شناسایی افراد کم درآمد و نیازمند شروع شده است، گفت: هم اکنون بالغ بر 7 میلیون نفر از نیازمندان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی از بسته های امنیت غذایی در دو مرحله استفاده کردند که در آینده نیز این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: مبارزه با فقرزدایی و ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند از جمله سیاستهای اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

علی ربیعی همچنین از آماده شدن سبد بیمه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این موضوع قرار است در جلسه بعدی شورای عالی رفاه با حضور رئیس جمهور بررسی شود.

  • معضل تکدی گری را حل و فصل خواهیم کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ تکدی‌گری را با همکاری شوراها و شهرداری‌ها حل و فصل خواهیم کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه دولت اعتقاد راسخ به همکاری نهادها با سازمان‌های مردمی دارد، اظهار داشت: دولت به تنهایی قادر به حل همه مشکلات کشور نیست و باید از ظرفیت نهادها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: نهادها سبب رشد و توسعه منطقی کشور خواهند بود، ضمن اینکه این مجموعه‌ها دو وظیفه مهم از جمله آگاه‌سازی تصمیم‌گیران، همچنین منطقی کردن خواسته‌ها و نیازهای جامعه را دارند.

ربیعی ادامه داد: کسی به تنهایی قادر نیست تمامی مسائل کشور را در عرصه‌های مختلف حل و فصل کند و دولت اعتقاد دارد که می‌تواند از ظرفیت شوراها استفاده کند، چرا که شوراها علاوه بر ریشه دینی که دارند، می توانند در پیشرفت جامعه مؤثر باشند.

وی در ادامه به ظرفیت اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: امروز 56 درصد رکود انباشته شده داریم و این در حالی است که در آینده نزدیک بیش از 4 میلیون تحصیل کرده وارد بازار کار می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: متأسفانه سال‌های اخیر با عدم توازن در کشور، مشکلات بسیار زیاد شده است به طوری که در یکی از استان‌ها (سیستان بلوچستان) تنها 30 درصد از افراد پوشش بیمه‌ای دارند.

ربیعی اضافه کرد: در شهرهای بزرگ، فقر حاشیه‌نشینی شهرها وضعیت وخیم‌تری دارد و ما نیاز به همکاری و رفع آنها در شهرها داریم.

ربیعی با تأکید بر اینکه شعار کار از خانه تا کارخانه سرلوحه برنامه‌های حوزه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است، گفت: متأسفانه تعاونی‌ها شرایط مطلوبی ندارند.

ربیعی از برنامه وزارتخانه متبوعش برای گسترش و توسعه تعاونی‌ها خبر داد و گفت: کار با تعاونی‌ها را در صدر کارهای خود قرار خواهیم داد، ضمن اینکه مطالعات نشان داده است که افرادی که در شهرهای کوچک و روستاها زندگی می‌کنند به علت نداشتن مهارت نمی‌توانند در طرح‌ها کار کنند و بر این اساس سازمان فنی و حرفه‌ای موظف به آموزش این افراد شده است.

ربیعی همچنین از برنامه‌های این وزارتخانه برای معلولان، ناتوان جسمی و سالمندان خبر داد و گفت: بخشی از این برنامه‌ها در سازمان بهزیستی در حال اجراست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از برنامه‌های مدون ویژه زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست خبر داد و گفت: در این زمینه نیز ما می‌توانیم با همکاری شهرداری‌ها و شوراها اقدامات خوبی را انجام دهیم.

  • متن طرح انتخاب شهرداران در شوراهای حل اختلاف، حذف شد

رئیس شورای عالی استان‌ها از حذف متن طرح انتخاب شهرداران توسط هیأت حل اختلاف خبر داد و گفت: متن این طرح در کمیسیون شورا حذف شده است و امیدواریم طرحی بتصویب برسد که باعث ارتقاء و توانمندی شوراها شود.

مهدی چمران در دهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: کلیات این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تصویب رسیده است که ان‌شاءالله در نشست‌های بعدی توضیحات آن را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم طرحی به تصویب برسد که به نفع شوراها باشد.

وی افزود: شوراها در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که مردم‌سالاری دینی را در محلات و منطقه‌ها به اجرا گذاشته‌اند به طوری که با اقدامات این نهاد و با همکاری شهرداران و دهیاران، چهره شهرها و روستاها نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است.

چمران در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: دنیای اسلام، اتحاد لازم را ندارد و همین امر باعث شد که برخی گروهک‌ها دست‌ساخته اسرائیل و آمریکا بزرگترین جنایات را بر مسلمین وارد کنند.

کد خبر 277732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha