همشهری آنلاین: «کارلوس لاتوف» که از کاریکاتوریست‌های مشهور برزیلی است، می‌گوید: آزاداندیشانه برای مردم فلسطین کار می‌کنم، ممکن است بهای این کار جانم باشد.

latof

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «کارلوس لاتوف» کاریکاتوریست مشهور برزیل از هجدهم تا بیست و یکم آبان ماه سال جاری، سفری به ایران داشت که حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، شرکت در گردهمایی هنرمندان کاریکاتوریست در خانه کاریکاتور ایران، همچنین بازدید از منطقه لواسانات تهران و دیدار با مسئولان این منطقه از برنامه‌های وی بود.

وی ضمن حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کارتون و کاریکاتور غزه، با کاریکاتوریست‌ها مطرح به گفت‌وگو پرداخت.

او تاکید داشت که وقتی که در سال 1998 به کرانه باختری رفت، متوجه مظلومیت مردم فلسطین شد و به صورت حرفه‌ای کار برای مردم فلسطین را آغاز کرد اما با توجه به اینکه امکان چاپ این کارها در برزیل میسر نبود، آثارش را به صورت اینترنتی منتشر کرد و از این طریق انجمن‌ها و سازمان‌های ضد صهیونیستی با وی ارتباط گرفتند.

«کارلوس لاتوف» در سال 2008 در مسابقه هولوکاست در ایران جزو شرکت‌کنندگان بود و حتی این هنرمند برزیلی بارها از طرف حزب لیکود و روزنامه ها آرتص اسرائیل تهدید به مرگ شد. به گفته وی از این تهدیدها چندین بار اتفاق افتاده، او می‌گوید: هر کسی که کاریکاتور با محور خاص غزه کار کند باید بهایش را بپردازد و ممکن است بهای این اتفاق جانم باشد.

این هنرمند سه بار توسط پلیس برزیل دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفته است. او معتقد است این اتفاق برای یک کاریکاتوریست آزاد اندیش طبیعی است.

این هنرمند برزیلی می‌گوید: آزاداندیشانه برای مردم فلسطین کار می‌کنم و خیلی کارها را به صورت رایگان انجام می‌دهم.

وی برای برخی از سایت‌های خبری در کشورهای عربی نیز آثاری ارائه داده است به ویژه در بیداری کشورهای اسلامی کارهای خوبی عرضه کرد؛ او در روز دوم تظاهرات مصر، کاریکاتورهایی کشید و در این زمینه می‌گوید: وقتی کارهایم را در دست تظاهر‌کنندگان دیدم تا پایان سرنگونی مبارک در این باره کار کردم.

محکوم کردن گروهک تروریستی داعش و جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از دیگر فعالیت‌های جدی او به شمار می‌رود.

«کارلوس لاتوف» درباره ایران بیان می‌دارد: به واسطه این که ایران در معرض تبلیغات رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی است، این تبلیغات ضد ایرانی منجر شده که اخبار درباره ایران به درستی منعکس نشود.

کد خبر 277692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha