چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

رئیس جدید سازمان صدا و سیما در مراسم معارفه خود با تأکید بر کارآمدتر شدن نیروی انسانی، اصلاح روش‌ها و گردش کارها، برون‌سپاری بخش تولید و تشکیل اتاق فکر نخبگان، گفت: ما باید جایگاه رسانه را در زندگی مردم پیدا کنیم و رسانه ملی باید به یک رسانه اسلامی با رسالت جهانی تبدیل شود.

صدا وسیما

به گزارش همشهري، مراسم تكريم سيدعزت‌الله ضرغامي رئيس پيشين و معارفه محمد سرافراز رئيس جديد صدا و سيما صبح روز گذشته با حضور رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب، دبير شوراي نگهبان، رئيس مجلس شوراي اسلامي، معاون اول رئيس قوه قضاييه، دادستان كل كشور، شهردار تهران، برخي اعضاي هيأت دولت، هنرمندان و اهالي رسانه با قرائت قرآن و پخش سرود ملي در مركز همايش‌هاي صدا و سيما آغاز شد.

  • قرائت حكم رهبري

در ابتداي مراسم حجت‌الاسلام محمد محمدي گلپايگاني از تلاش‌هاي مديران و كاركنان تلويزيون در انعكاس شايسته برنامه‌هاي عزاداري دهه اول محرم تقدير و سپس حكم رهبر معظم انقلاب را خطاب به سرافراز قرائت كرد. حسن خجسته دومين سخنران مراسم معارفه رئيس جديد صدا و سيما بود كه به نمايندگي از مديران و كاركنان سازمان روي صحنه رفت. معاون برنامه‌ريزي و نظارت صدا و سيما در بخشي از سخنان خود با اشاره به تعابير رهبر معظم انقلاب نسبت به ضرغامي، از رئيس پيشين خود تقدير و براي سرافراز در سمت جديد آرزوي موفقيت كرد.

  • تعديل نيرو و چابك‌سازي

بعد نوبت به حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي، رئيس شوراي نظارت بر صدا و سيما رسيد كه با تقدير از نقش ضرغامي و رسانه ملي در دفع فتنه سال 88، از سرافراز خواست تعديل نيروي انساني‌، كارآمدسازي و چابك‌سازي سازمان را مورد توجه قرار دهد. دادستان كل كشور افزود: آنچه در دوره رياست آقاي ضرغامي براي من جلب توجه كرد، كاهش توجه به رسانه‌هاي ديگر و ماهواره‌ها بود و حركت در جهت اميدبخشي و نشاط در اين دوره ادامه يافت.

  • پشتوانه رهبري و مردم

سيدعزت‌الله ضرغامي در آخرين سخنراني خود در مركز همايش‌هاي صدا و سيما، پس از تشكر از هنرمندان حاضر در سالن و غايبان، سپاس صميمانه خود و همكارانش را تقديم رهبر معظم انقلاب كرد و گفت: تخصص و تعهد 2پايه و ركن براي مدير است كه سرافراز دارد. او فردي متعهد به آرمان‌ها و متعلق به خانواده شهداست و انتخاب يك نفر از خانواده صدا و سيما باعث شد سازمان چند‌ماه جلو بيفتد.عضو شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي افزود: پس از رهبري بزرگ‌ترين پشتوانه رسانه ملي كه اقتدار آن را تضمين مي‌كند مردم هستند. حضرت آقا درباره مسئله سرگرمي و اوقات فراغت تأكيد جدي دارند و پرداختن به اين مسئله از مهم‌ترين وظايف رسانه ملي است. دولت بايد براي توسعه رسانه كمك جدي كند. كف اعتبارات صدا و سيما براي فعاليت‌هاي عادي صرف مي‌شود و از 3200ميليارد تومان مصوب مجلس فقط 1800ميليارد تومان اختصاص مي‌يابد.

  • موعظه حسنه و زبان مهربان

علي لاريجاني ديگر سخنران مراسم بود كه از تدبير رهبر معظم انقلاب براي انتخاب گزينه‌اي از درون خانواده صدا و سيما تشكر كرد. رئيس مجلس گفت: اگر بخواهيم سبك زندگي در ايران توحيدي باشد، بايد توجه داشته باشيم همه هدايت‌ها بايد به سمت او برود و شما بايد ابتكار، ايده و فناوري داشته باشيد. تلاش‌هاي رسانه ملي بايد با موعظه حسنه و زبان مهربانانه در آن جاري باشد.وي در ادامه سخنانش به سرافراز توصيه كرد اخم‌هايش را باز كند و كمي بخندد و بعد افزود: ايشان تجربه طولاني مديريتي دارد و من افتخار داشتم سال‌ها در خدمت ضرغامي و سرافراز بودم. دقت نظر جزو ويژگي‌هاي سرافراز است گرچه گاهي بيانش سرد است. او از خانواده شهيد و آقازاده است و انتخاب او نشان‌دهنده اعتماد رهبري به راديو و تلويزيون است. اميدوارم سرافراز با سابقه طولاني بتواند تحول راديو و تلويزيون را رقم بزند.

  • بازتعريف ارتباط مردم و رسانه

آخرين سخنران مراسم معارفه رئيس جديد صدا و سيما سرافراز بود كه در نخستين اظهارنظرهايش درباره سازمان گفت: مولفه‌هاي قدرت در دنيا تغيير كرده و امروز بمب هسته‌اي و فناوري برتر ابزار ابرقدرت‌ها براي تسلط بر دنيا نيست بلكه قدرت ارتباطات و پردازش اطلاعات حرف اول را مي‌زند. سهم استفاده مردم از رسانه افزايش پيدا كرده و مردم آمريكا بيش از 11ساعت در روز از تلويزيون، راديو، موبايل‌هاي هوشمند و اينترنت استفاده مي‌كنند.

وي با اشاره به نياز رسانه ملي به راه‌حل‌هاي تازه براي انجام ماموريت‌هاي خود افزود: بايد نيروي انساني كارآمد شود و اصلاح روش و گردش كار در دستورالعمل‌ها اتفاق بيفتد. رسانه بايد تعاملي شود و براي تحقق اين هدف توسعه كمي و كيفي لازم است. امروز كنداكتور و جدول پخش در اختيار مخاطب و كاربر است و اينگونه نيست كه ما تعيين كنيم چه برنامه‌اي را چه‌كسي در چه زماني ببيند بلكه بايد طوري باشد كه مخاطب برنامه را به شكلي كه خودش مي‌خواهد ببيند.

رئيس رسانه ملي گفت: در كشور ما با تدابير مقام معظم رهبري تهاجم رسانه‌هاي بيگانه شكست خورد. ترفند آنها فتنه 88با هدف سرنگوني حكومتي مبتني بر آراي مردمي بود ولي ديديم در ادامه بيداري اسلامي به‌وجود آمد و حكومت‌ها يكي پس از ديگري سرنگون شدند. دشمن كشورهاي آزادشده را به جنگ داخلي و مذهبي دچار كرد و امتداد اين رخداد ادامه دارد. وي سخنان خود را با اين شعر به پايان رساند: خدايا چنان كن سرانجام كار، تو خشنود باشي و ما رستگار. عزت زياد!

کد خبر 277604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha