همشهری آنلاین: تیم ملی دو و میدانی کشورمان به مقام نهم رقابت‌های دو و میدانی آسیا که در اردن برگزار شد دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا در پایان رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا، ایران با 2 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز برای نخستین بار به مقام نهم آسیا رسید. این بهترین نتیجه‌ طول تاریخ دوومیدانی ایران در آسیاست. بهترین عنوانی که تاکنون ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا به دست آورده بود، مقام یازدهم بوده است.


چین با 7 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز، به مقام نخست آسیا دست یافت. هند با 5 مدال طلا، 5 نقره و5 برنز دوم شد و عربستان با 5 نشان طلا بر سکوی سوم آسیا ایستاد.


تیم‌های قطر، قزاقستان، ژاپن، سریلانکا و تایلند به ترتیب در مکان‌های چهارم تا هشتم قرار گرفتند.


در آخرین روز این رقابت‌ها  تیم 4 در 400 متر مردان ایران، با ثبت زمان 3 دقیقه و 8 ثانیه و 64 صدم ثانیه چهارم شد. در ترکیب تیم ایران که رضا بوعذار، سجاد مرادی، ‌محمد عاکفیان و غلامرضا کریمی حضور داشتند؛ به میزان 30 صدم ثانیه رکورد ایران شکسته شد.


در ادامه‌ این رقابت‌ها، افشین داغر حمادی در پرش 3 گام، با کسب رکورد 15 متر 88 سانتی متر هشتم شد. در 5000 متر امید محرابی در مقام هشتم قرار گرفت. در 110 متر با مانع، روح الله عسگری با ثبت زمان 14 ثانیه و 20 صدم ثانیه هشتم شد.


به این ترتیب تیم ایران با کسب 2 مدال طلا توسط حدادی در پرتاب دیسک و ربانی در پرش با نیزه،‌ 4 مدال نقره توسط محمد بوعذار در 400 متر و سجاد مرادی در 800 و 1500 متر و سپهرزاد در دهگانه،‌ 3 نشان برنز توسط عباس صمیمی در پرتاب دیسک، لیلا ابرهیمی در 3000 متر بامانع و محمد عاکفیان در 400 متر، به کار خود پایان داد.

کد خبر 27759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز