دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوردون براون در اولین سفر رسمی خود در مقام نخست وزیر بریتانیا وارد آمریکا شد.

به نوشته ال موندو، جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا در کمپ دیوید از براون استقبال کرد. این اولین سفر رسمی گوردون براون از زمان تصدی گری مقام نخست وزیری بریتانیا در 27 ژوئیه سال جاری است.[تأکید براون بر نزدیکی روابط بریتانیا و آمریکا]

پس از ورود گوردون براون به اقامتگاه رییس جمهوری آمریکا در مریلند دو طرف با یکدیگر گفت‌وگو کرده و سپس با یکدیگر به صرف شام پرداختند. گفت‌وگو‌های دو طرف تا 30 ژوییه در کمپ دیوید ادامه دارد و نخست وزیر بریتانیا و رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک حضور خواهند یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ  خواهند داد. گوردون براون سپس کمپ دیوید را به مقصد بریتانیا ترک خواهد کرد.

دو طرف در  این دیدارها به بحث و گفت وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران، بحران در دارفور و جنگ علیه تروریسم خواهند پرداخت.

محور مباحثات دو طرف نیز عراق خواهد بود، این در حالی است که بریتانیا همچنان با 5 هزار نیروی نظامی در جنوب عراق و در منطقه بصره حضور دارد.

در حالی که انتظار می‌رود دولت براون به فرایند خروج نیرو‌های بریتانیایی از جنوب عراق سرعت بخشد، دولت بوش از ماه ژانویه سال جاری، 30 هزار سرباز جدید به عراق اعزام کرده است و جورج  بوش همچنان بر این نکته پافشاری می‌کند که 170 هزار سرباز آمریکایی مستقر در عراق را در آینده‌ای نزدیک از این کشور خارج نخواهد کرد.

از سویی دیگر به نظر نمی‌رسد گوردون براون که خود از منتقدان و مخالفان جنگ علیه عراق بوده با استقرار طولانی مدت سربازان بریتانیایی در عراق موافقت کند.

کد خبر 27756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز