دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای بخش اول سیستم فیلترینگ هوشمند تا یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: این سیستم به‌طور کامل ظرف ۶‌ماه آینده اجرایی می‌شود.

فیلترینگ

 محمود واعظي با اشاره به توافقنامه‌اي كه پيش از اين ميان شركت ارتباطات زيرساخت و پژوهشگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات امضا شد، افزود: براساس اين توافقنامه اجراي اين پروژه آغاز شده و تا يك‌ماه آينده بخشي از فيلترينگ هوشمند اجرايي مي‌شود و تا 6‌ماه ديگر نيز طرح فيلترينگ هوشمند به‌طور كامل در كشور عملياتي خواهد شد. واعظي همچنين با تأكيد بر اينكه دولت بنا ندارد شبكه‌هاي اجتماعي را كه به‌دليل مسائل اقتصادي به‌نفع كاربران است، محدود كند، اعلام كرد: اطلاعي درباره مسدود شدن پيامك‌هاي فعال‌سازي‌ شبكه‌هاي اجتماعي ندارد و دستور پيگيري اين موضوع را داد.

واعظي‌ گفت: تصميم جدي دولت يازدهم اين است كه به‌عنوان اولويت شبكه ملي اطلاعات‌ را اجرايي كند. هم‌اكنون مدل مفهومي اين شبكه طراحي شده، تقسيم كار صورت گرفته و بخش خصوصي نيز اقداماتي را انجام داده است كه اميدواريم با اجراي نسل جديد آدرس‌هاي عددي اينترنت، بتوانيم از اين شبكه استفاده كنيم. بزرگ‌ترين مشكل در حوزه اينترنت هم‌اكنون نداشتن‌اي پي است كه توسعه را در اين بخش و نيز براي دسترسي به نسل سوم و چهارم موبايل و نيز ارائه اينترنت به روستاها با مشكل مواجه كرده است. بر اين اساس قصد داريم به‌زودي گذر به ورژن 6آدرس‌هاي عددي اينترنت را آغاز كنيم.

کد خبر 277300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha