یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: «مردی برای تمام فصول» نام شناخته‌شده‌ای است چه در تئاتر و چه سینما و حال بهمن فرمان‌آرا با ترکیب بازیگران شناخته‌شده نسخه‌ای از این نمایشنامه‌ انگلیسی را در تالار وحدت روی صحنه برده است.

مردی برای تمام فصول

به گزارش مهر؛ بهمن فرمان آرا کارگردان و تهیه کننده شناخته شده سینما که مخاطبان او را با فیلم‎هایی همچون «بوی کافور عطر یاس»، «خانه ای روی آب»، «یه بوس کوچولو» و «خاک آشنا» به یاد می آورند نزدیک به 9 سال است که به دعوت و اصرار رضا کیانیان و علاقه شخصی خودش تصمیم داشت نمایش «مردی برای تمام فصول» را روی صحنه ببرد که بالاخره بعد از سالها این امکان برایش فراهم شدو این اثر نمایشی از 17 آبانماه اجرای خود را در تالار وحدت آغاز کرد.

نمایشنامه «مردی برای تمام فصول» درامی قوی است که شخصیت پردازی قابل توجهی دارد تا جایی که مخاطب به درستی با اثر همراه شده و با شخصیت اصلی احساس همذات پنداری می کند. این اثر نمایشی از جمله آثاری است که به بازیگر اجازه قدرت نمایی و  آفرینش می دهد و همین مساله باعث شده که رضا کیانیان در طول سالهای متمادی پیگیر بازی در نقش سر تامس مور باشد که این وسوسه بالاخره به حقیقت تبدیل شد.

 باید منتظر ماند و دید که بهمن فرمان آرا بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه سینما اولین تجربه کارگردانی اش در تئاتر را بعد از نزدیک به یک دهه تلاش برای اجرای عمومی چگونه از سر می گذراند و مخاطبان نیز تا چه اندازه از این نمایش استقبال خواهند کرد.

البته به نظر می رسد با توجه به تلاشی که کارگردان و گروه برای روی صحنه بردن این نمایشنامه شناخته شده دنیای درام کرده اند و اینکه در سالهای اخیر با توجه به موج علاقه هنرمندان به اجرای آثار تجربی و اقتباس آزاد از متون کلاسیک، روی صحنه بردن چنین نمایش کلاسیکی با تمام ویژگی ها و ساختار آن جذاب و جالب توجه به نظر می رسد چون شاید فرصت دیدن چنین آثاری با حضور بازیگرانی چون رضا کیانیان و کارگردانی، فیلمسازی شناخته شده چون بهمن فرمان آرا دیگر برای علاقمندان به هنرهای نمایشی دست ندهد.

کد خبر 277286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha