یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت جدید یمن به رغم تحریم حوثی‌ها و حزب کنگره ملی که ریاست آن را علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن بر عهده دارد در مقابل عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن سوگند یاد کرد.

دولت جدید یمن سوگند یاد کرد

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از صنعا، در مجموع سی عضو از سی و شش عضو کابینه که برخی از آنها از اعضای حزب کنگره ملی و یا افراد نزدیک به حوثی ها بودند در این مراسم که در کاخ ریاست جمهوری در صنعا برگزار شد، شرکت داشتند.

خالد بحاح نخست وزیر یمن در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد از شش وزیر غایب ، سه وزیر در خارج از کشور هستند و سه نفر دیگر از پذیرفتن این سمت خودداری کردند.

شیعیان و حزب علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن روز شنبه دولت جدید را رد کردند که از هرج و مرج بیش از پیش در یمن حکایت دارد. این کشور در معرض خشونت های مرگبار به ویژه از سوی القاعده قرار دارد.

این دو نیروی سیاسی همچنین به تحریم هایی که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه علیه دو رهبر شیعیان حوثی و علی عبدالله صالح اعمال کرد اعتراض و تاکید کردند این تحریم ها روند انتقال سیاسی در یمن را تهدید می کند.

یمن که از چند ماه قبل به علت حملات القاعده عیله نیروهای امنیتی و تحرکات استقلال طلبان جنوب وضع ناپایداری پیدا کرده بود از ماه سپتامبر بعد از آنکه شیعیان، اقلیتی که در شمال غرب این کشور ساکن هستند صنعا، پایتخت و دیگر مناطق را تصرف کردند با بحران رو به رو است.

در توافقنامه صلح که 21 سپتامبر با نظارت سازمان ملل متحد امضا شد خروج شیعیان و تشکیل دولت جدید پیش بینی شده است اما این توافقنامه از چند هفته قبل اجرایی نشده است.

کد خبر 277252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha