همشهری آنلاین: مسئول کمیته بین‌الملل فدراسیون والیبال با اظهار تاسف از دست دادن میزبانی مسابقات نوجوانان جهان گفت: امیدوارم مشکل حضور بانوان در سالن‌های والیبال حل شود.

تماشاچی

سعید درخشنده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: داورزنی در کنگره جهانی رایزنی‌های زیادی انجام داد تا میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را بدست آورد. این موضوع قطعی شده و قرار بود که ایران میزبان باشد. اما به خاطر محدودیت‌هایی که وجود داشت، فدراسیون جهانی در این تصمیم تجدید نظر کرد. خودم احتمال می‌دهم که موضوع محدودیت حضور بانوان در سالن‌های والیبال علت اصلی این موضع باشد ولی رسما فدراسیون جهانی این موضوع را نگفته است. البته تاکنون خود من هم نامه آری گراسا به داورزنی را ندیده‌ام.

عضو اسبق کمیته مسابقات فدراسیون جهانی گفت: همه ناظران لیگ جهانی والیبال در تهران، گزارش عدم حضور و محدودی حضور بانوان را در سالن داده بودند. همین مورد تنها نقص کار ایران در میزبانی مسابقات بود. ما هیچ مشکل سخت افزاری و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مسابقات نداشتیم. من خودم احتمال می‌دهم که گزارش‌های ناظران لیگ جهانی درگرفتن میزبانی مسابقان نوجوانان بی‌تاثیر نباشد.

وی افزود: باید داورزنی رایزنی‌هایی را انجام دهد تا مجوز حضور بانوان به طریقی گرفته شود. دیگر فدراسیون جهانی صد در صد تصمیم گرفته و میزبان مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان آرژانتین است. حالا امیدوارم که میزبانی جام ملت‌های آسیا را از دست ندهیم. جام ملت‌های آسیا در این دوره بسیار مهم است زیرا قهرمان آن به المپیک می‌رود و ما درصدد هستیم تا به هر شکل ممکن میزبان آن باشیم.

درخشنده گفت: نمی‌دانم چرا کشوری مثل اتریش در این میان با میزبانی والیبال ایران مخالفت کرده است. اصلا اتریش والیبال قدرتمندی ندارد که در این باره اظهار نظر کند. کشورهای صاحب نام اگر اعتراض کنند، شاید مهم باشد. ما در فدراسیون والیبال ایران اخیرا با کشورهای آلمان، لهستان و .... ارتباط دوستانه‌ای داریم و با همه کشورهای صاحب نام والیبال پروتکل همکاری داریم. انتظار نداشتیم که این میزبانی از ایران گرفته شود. البته قطعا یک نفر نمی‌تواند با موضوع میزبانی‌ها مخالفت کند. حتما جلسه‌ای بوده و یا خود رئیس فدراسیون جهانی با نایب رئیسان خود این تصمم را گرفته است.

وی در پایان گفت: باید یک نشست کارشناسی در این باره برگزار شود. فضای سالن‌های والیبال محدود است و می‌توان جایگاه ویژه‌ای برای بانوان در آن در نظر گرفت. سال گذشته هم بانوانی که در سفارتخانه‌های خارجی مشغول هستند به سالن‌های والیبال رفتند و مشکلی نبود. می‌توان با کمک نیروی انتظامی این موارد رعایت کرد. حضور خانم‌ها به شکل صحیح برای ارتقای والیبال و توسعه ورزش مفید است و باید هرچه زودتر این موضوع مدیریت شود.

کد خبر 277241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha