یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: بزرگترین فرش دستباف دنیا که با کاربرد 38 تن الیاف و 2/2 میلیارد گره در 18 ماه بافته شده است، نهم مرداد در مصلای تهران با حضور جمعی از سفرا، مسئولان دولتی و بخش خصوصی رونمایی می‌شود.

جلال الدین بصام، مدیرعامل شرکت سهامی فرش دستباف ایران، با بیان خبر فوق اعلام کرد: این فرش بر اساس قرارداد امارات عربی متحده با شرکت سهامی فرش ایران با همکاری 1200 قالیباف در 3 روستای اطراف نیشابور و در 3 کارگاه متمرکز بافته شده است.

بصام گفت‌: این فرش بعد از رونمایی در روز سه شنبه، روز چهارشنبه با دو هواپیما به امارات منتقل می‌شود. برای بافت این فرش از مرغوب‌ترین پشم سیرجانی و نیوزیلندی استفاده شده است.

وی اضافه کرد: این فرش با استفاده از 5 نوع رنگ شیمیایی و 20 نوع رنگ گیاهی بافته شده است و الیاف مورد نیاز بافت این فرش در سه کارگاه در اردستان، کاشان و قم رنگرزی شد و بعد از آزمایش‌های فراوان در اختیار بافندگان فرش قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران اضافه کرد: این فرش با طرح افشان ترنجدار و در 9 قطعه بافته شده است که بعد از انتقال به امارات، این قطعات به یکدیگر متصل خواهد شد.

بصام، ارزش قرارداد بافت این فرش را حدود 8 میلیون و 500 هزار دلار اعلام کرد و افزود: ‌این قرارداد به دلیل ایجاد اشتغال سود 100درصدی برای فرش کشور در پی دارد اما به صورت خالص 8 تا 18 در صد سود ‌برای شرکت سهامی فرش ایران سود خواهد داشت.

کد خبر 27722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز