مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، اهدای جایزه جهانی خشت طلایی به پل طبیعت را نشانه اعتبار فنی و مهندسی این پروژه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نوسازی عباس آباد، اردشیر نوریان، با بیان اینکه «پل طبیعت»، بزرگ ترین پل غیر خودرویی کشور سال پیش نیز به عنوان سازه برتر فولادی کشور در سال 92 انتخاب شده، اهدای جایزه جهانی خشت طلایی با مشارکت مرکز اسکان سازمان ملل متحد را نشانه اعتبار فنی و مهندسی این پروژه عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد همچنین افزود: پل طبیعت دارای شاخصه های متفاوتی است که این موضوع از منظر معماری، فنی، اجرایی و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی توسط نهادها و دستگاه های علمی کشور بررسی شده و مورد تایید قرار گرفته است.

اردشیر نوریان گفت: اجرای چنین پروژه ای به عنوان تجربه اول کشور و در سطح منطقه اقدامی کم نظیر بوده است.

وی درباره ویژگی های پروژه گفت: پل طبیعت با الهام از درختان و استفاده از معماری پل خواجو در اصفهان، در حد فاصل بوستان آب و آتش و بوستان طالقانی احداث شده و بر فراز بزرگراه مدرس قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد تاکید کرد: پل، یک سازه کاملا سازگار با محیط‌ زیست و طبیعت است که نمونه مشابه آن در پارک‌های ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته شده است.

به گفته وی 14 هزار قطعه فولادی، 6 هزار و200 متر مکعب بتن ریزی، 300 متر طول بنا، 7 هزار متر مربع مساحت و وزن بالغ بر 2 هزار تن از مشخصات فنی این پروژه عظیم هستند که تلاش کرده است با استفاده از مشخصات یک گذرگاه پویا، پیوند طبیعت و حیات مدنی در کلانشهر تهران باشد. در عین حال، مانند معماری پل های تاریخی شهر اصفهان، هم محلی برای عبور باشد و هم محلی برای توقف.

کد خبر 277121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha