یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه موسیقی مهتاب که دوسال قبل با آلبوم سایه روشن مهتاب، حرکتی جدی را در عرصه موسیقی چندصدایی ایرانی آغاز کرده بود، در ساعت 6 و 30 دقیقه روزهای 11 و 12 مرداد در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه می‌پردازد

احسان ذبیحی فر، نوازنده کمانچه، سرپرست و آهنگساز این گروه ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: برنامه گروه مهتاب در دو بخش اجرا می شود. در بخش اول قطعاتی در دستگاه سه گاه اجرا خواهد شد که بر اساس موسیقی ردیفی است  و در بخش دوم هم قطعات مستقلی از موسیقی ایرانی و نیز کشورهای همجوار ، موسیقی عرب،‌اجرا خواهد شد.

به گفته ذبیحی فر قطعه بازباران که بر اساس شعر معروف بازباران مرحوم گلچین گیلانی ساخته شده است از جمله قطعاتی است که در بخش دوم اجرا می شود و در آن دو کودک هم همخوانی می کنند.

وی افزود دراین بخش ما برخی قطعات را انتخاب کرده ایم تا تجربه های خود در موسیقی را به صورت آزاد روی این قطعات انجام دهیم.

بیژن کامکار در کنار سایر اعضای گروه مهتاب پس از خواندن آلبوم سایه روشن مهتاب

 وی در ادامه گفت: این قطعات به جهت فرم و ساختار  بر اساس موسیقی ایرانی و ردیف  ودستگاهی ساخته نشده اند ، اگر چه از ملودی های ردیف و ملودی های موسیقی محلی ایران استفاده شد ه و نیز نوازندگان هم با  همخوانی  نقش ویژه ای دراجرای قطعات دارند.
به گفته ذبیحی فر بخش دراین بخش کولاژی از قطعات مختلف اجرامی شود که اجرای قطعه ای از موسیقی عرب ساخته یوسف پاشا از جمله آنهاست.

خواننده اصلی گروه  غلامرضا رضایی است و نوازندگانی چون حمید قنبری،احسان امامی،سولماز بدری، ترگل خلیقی، سجاد سقایی، شیما شاه محمدی و حامد افشاری دراین گروه می نوازند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست، احسان ذبیحی فر در نخستین تجربه خود که آلبوم سایه روشن مهتاب بود، سعی کرد تجربه تازه ای از موسیقی چند صدایی را به نمایش بگذارد .این اثر دوسال قبل با صدای بیژن کامکار عرضه عمومی شده بود.

کد خبر 27704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز