چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

در پی کاهش شدید دمای کشور و بارش برف در مناطق سردسیر، سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در ۹استان کشور هشدار داد.

باران

به گفته احد وظيفه، مدير پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي، اين وضعيت امروز پنجشنبه و فردا محدود به مناطقي از شمال شرق كشور خواهد بود اما وزش باد خيلي شديد در استان‌هاي سمنان، يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي و با شدت كمتر براي استان‌هاي قزوين، قم، تهران و مركزي پيش‌بيني مي‌شود.

همچنين تا شنبه خليج‌فارس مواج است. مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به وضعيت هواي تهران نيز اظهاركرد: بر اين اساس، آسمان تهران امروز صاف گاهي با وزش باد و درپاره‌اي نقاط با غبارصبحگاهي همراه خواهد بود. همچنين حداقل و حداكثر دما به صفر و 14درجه سانتي‌گراد بالاي صفر مي‌رسد. در روز جمعه نيز آسمان پايتخت صاف، گاهي همراه با وزش باد و در پاره‌اي نقاط غبارصبحگاهي پيش‌بيني شده و حداقل و حداكثر دما در اين روز به يك‌درجه زير صفر و 14درجه سانتي‌گراد بالاي صفر خواهد رسيد.

همچنين گزارش‌هاي مركز كنترل كيفيت هواي تهران نشان مي‌دهد به‌رغم سرماي هوا، در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه شاخص كيفيت هوا به‌ترتيب 43و 46و هواي پاك بوده است. بدين‌ترتيب تعداد روزهاي هواي پاك تهران در سال‌جاري به عدد 10رسيد كه بيشتر از همه روزهاي هواي پاك در 3 سال گذشته بوده است.

  • آماده باش پليس راهور براي بارش برف در تهران

با افزايش بارش‌ها و كاهش دماي هواي پايتخت، پليس راهور به آماده‌باش درآمد. آنگونه كه سرهنگ حسن عابدي جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران اعلام كرده، با توجه به اينكه بسياري از افراد براي عزاداري به شهرهاي اطراف رفته بودند، مشكل ترافيكي در سطح پايتخت رخ نداد و تنها در بخش‌هايي از شمال غرب تهران برف روي زمين نشسته بود كه با اقدامات انجام شده اين مشكل نيز برطرف شد.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون تردد در تمامي بزرگراه‌هاي پايتخت بدون مشكل خاصي در حال انجام است، افزود: با توجه به فرارسيدن زمستان مأموران پليس راهور در آماده‌باش هستند و با شهرداري نيز هماهنگي‌هايي براي شن‌پاشي معابر و بازگشايي معابري كه ممكن است به‌دليل بارش برف مسدود شوند، انجام شده است. جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از رانندگان خواست در اين ايام از تجهيزات زمستاني استفاده كنند و با توجه به اينكه احتمال يخ‌زدگي معابر وجود دارد قوانين و مقررات مربوط به رانندگي در اين شرايط را رعايت كنند.

 

کد خبر 276937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha