چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

رئیس‌جمهور همزمان با تاسوعای حسینی از مجتمع خدمات بهزیستی و شیرخوارگاه آمنه دیدن کرد، تا نشان دهد توجه به افراد بی‌سرپرست مخصوصا کودکان برای او اهمیت وی‍ژه‌ای دارد.

بازدید روحانی از شیرخوارگاه آمنه


حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني كه پيش از اين دست‌كم 6بار از مراكز نگهداري بهزيستي بازديد كرده، در اين بازديد درجريان فعاليت بخش‌هاي مختلف اين شيرخوارگاه قرار گرفت. روحاني همچنين با حضور در حسينيه شيرخوارگاه آمنه در جمع كاركنان و خيرين اين مجتمع بهزيستي به عزاداري حسيني پرداخت.

نوباوگان اين مركز، كودكان 4 تا 6ساله‌اي بودند كه براي عزاي امام حسين(ع) سياهپوش شده و سربندهاي سبز و مشكي «يا حسين مظلوم» و «يا حضرت ابوالفضل العباس» بر پيشاني داشته و به سبك خود براي امام‌ شهيدشان عزاداري مي‌كردند. اين كودكان در حضور رئيس‌جمهور، اشعاري مذهبي و در سوگ امام حسين(ع) و ياران باوفاي آن حضرت آماده كرده بودند و همنوا با يكديگر اين سوگ سرودها را مي‌خواندند.

دكتر روحاني كه دست نوازش بر سر يكايك اين نوباوگان مي‌كشيد، زحمات و صبوري مربيان آنها را ارج ‌نهاد، براي آنها آرزوي توفيق كرد و هدايايي را به اين كودكان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحاني در حاشيه اين ديدار گفت: اين روزها كه به نام امام حسين(ع) و ياران با وفاي آن حضرت است، بايد بيشتر به سمت اقدامات خداپسندانه برويم كه مورد رضاي حق و اساس قيام امام حسين(ع) براي اصلاح امور است. مردم ما به‌عنوان عاشقان خاندان رسالت و امام حسين(ع)، همه روزهايشان بايد با عمل صالح و خير و بركت باشد اما اين روزها بيشتر به دستگيري از نيازمندان بپردازند. كودكان بي‌سرپرست، فرزندان ملت بزرگ ايران هستند. از جمع كودكان بي‌سرپرست، افرادي فرهيخته بار آمده، به دانشگاه رفته و اكنون در حال خدمت به جامعه هستند و حتي برخي از آنها به همين مراكز بهزيستي بازگشته و به بچه‌هاي ديگر خدمت مي‌كنند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه بهزيستي كار بزرگي براي خدمت به كودكان بي‌سرپرست انجام مي‌دهد، كمك به كودكان بي‌سرپرست و بد سرپرست را نيازمند مشاركت، حضور و كمك مردم در سراسر ايران دانست و براي همه خيريني كه به كودكان بي‌سرپرست كمك مي‌كنند، آرزوي موفقيت كرد. پيش از اين نيز حسن روحاني چندين‌بار با حضور در مراكز نگهداري بهزيستي از كودكان بي‌سرپرست و ايتام و سالمنداني كه در اين مراكز نگهداري مي‌شوند ديدار كرده بود.

همايون هاشمي، رئيس سازمان بهزيستي كشور با اشاره به اين نكته كه دكتر حسن روحاني به دفعات از مراكز بهزيستي بازديد داشته‌اند، به همشهري گفت: سازمان بهزيستي داراي 28هزار مركز است كه 10هزار مركز به‌صورت شبانه روزي اداره مي‌شود و دكتر روحاني نيز عنايت ويژه‌اي به مددجويان بهزيستي، كودكان و نوجوانان بي‌سرپرست و ايتام و نيازمندان دارند و اين نكته را بارها و بارها در بازديدهايشان از مراكز بهزيستي نشان داده‌اند.

به گفته هاشمي، دكتر روحاني هميشه خواسته‌هاي اين سازمان را در مباحث تخصصي اجابت كرده كه افزايش حقوق مربيان و كمك مربيان اين مراكز يكي از دستورات وي بوده كه اجرايي نيز شده است. هاشمي با اشاره به اينكه مركز آمنه از معدود مراكز نگهداري كودكان است كه تماما به‌صورت دولتي اداره مي‌شود، گفت:ايشان در بازديد از اين مركز درخصوص چگونگي نگهداري فرزندان و حمايت‌هاي مادي و معنوي كه از آنها مي‌شود سؤالاتي مطرح كردند. حضور افرادي مثل رئيس‌جمهور و ساير مقامات دولتي در مراكز نگهداري بهزيستي هميشه موجب رونق و توسعه مفاهيم اجتماعي و حمايت از گروه‌هاي در معرض آسيب و نيازمند مي‌شود. هميشه بعد از حضور مقامات مملكتي در اين مراكز، توجه مردم و خيرين به اين مفاهيم بيشتر شده است. اين بازديد‌ها به اين مفهوم است كه مردم بايد به اين حوزه‌ها توجه داشته باشند و آن را جزو تكاليف و وظايف اجتماعي خود
قلمداد كنند.

پايان بررسي لايحه حمايت از معلولان در دولت

علي ربيعي وزير تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي كه رئيس‌جمهور را در بازديد از شيرخوارگاه آمنه همراهي مي‌كرد، با اشاره به حضور مكرر رئيس جمهور در مراكز بهزيستي گفت: اين موضوع جهت‌گيري دولت در كمك به اين گروه‌ها را نشان مي‌دهد. در همين راستا كميسيون اجتماعي دولت لايحه حمايت از معلولان را پس از 6‌ماه بررسي دقيق به پايان رساند و با اين اقدام، تحولي در زندگي معلولان ايجاد خواهد شد. در اين بازديد رئيس‌جمهور دستور داد تا پايان سال93 هيچ پشت نوبتي در بهزيستي نباشد و تلاش خواهيم كرد ديگر كسي در نوبت گرفتن خدمات نباشد. البته در اين نوع خدمات نوعي لايه‌بندي وجود دارد و افرادي كه تحت پوشش مستقيم قرار خواهند گرفت در مقايسه با ديگران تسهيلات بيشتري مي‌گيرند. راهبرد ديگر ما كه در آينده محقق مي‌شود، تحقق شعار «بهزيستي در خانه» است. فصل مميز دولت يازدهم مربوط به سياست‌هاي رفاهي اين دولت است و در برنامه ششم توسعه به نظام چندلايه تأمين اجتماعي و بيمه‌هاي درماني توجه ويژه داريم و توجه به گروه‌هاي اجتماعي مورد حمايت و تلاش براي توانمندسازي آنها از اولويت‌هاي خاص دولت است. يكي از شاخصه‌هاي اين دولت، داشتن سياست رفاهي منسجم براي مبارزه با فقر غذايي و فراهم كردن امكان زندگي بهتر براي گروه‌هاي پايه جامعه است تا بتوانيم با توسعه ناموزون مقابله كنيم. در نخستين جلسه شوراي‌عالي رفاه پس از 8سال آقاي رئيس‌جمهور بر رفع مسئله فقر و توزيع نابرابر ثروت در كشور تأكيد كرد و در بودجه سال آينده هم براي رفع اين معضلات برنامه داريم.

کد خبر 276843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha