همشهری انلاین: سرهنگ محمد حسین حمیدی رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راه کشور آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها را تشریح کرد.

سرهنگ محمد حسین حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (یسنا)، درباره آخرین وضعیت جوی در جاده‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر بنابر آخرین گزارش‌ها دست کم در 10 استان کشور شاهد بارش باران و برف هستیم که از این میان تمامی محورهای استان‌های کرمانشاه، گیلان، مازندران، لرستان و تهران بارانی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با بارش برف گزارش شده است، اظهار کرد: همچنین در ارتفاعات کندوان بخش‌هایی از محور کرج - چالوس و ارتفاعات محور هراز از استان مازندران و گرده حیران در استان‌های اردبیل و گیلان نیز بارش برف گزارش شده است.

حمیدی با بیان اینکه رانندگان برای تردد در محورهای بارانی باید قوانین رانندگی در این شرایط و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند، گفت: رعایت از سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت غیرمجاز و حرکت مارپیچ از مواردی که در ارتقای ضریب ایمنی سفر نقش زیادی دارد.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه ماموران پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای برف‌گیر جلوگیری می‌کنند، افزود: رانندگی در شرایط برفی نیز تابع مقررات خاصی است بنابراین حتما رانندگان باید نسبت به تجهیز خودروی خود به زنجیر چرخ اقدام کرده و با رعایت دیگر اصول رانندگی در شرایط برفی به سفر خود ادامه دهند.

حمیدی درباره وضعیت ترافیکی در جاده‌ها نیز گفت: در حال حاضر محور قم به گرمسار و محور دیزین به شمشک مسدود است و آن‌طور که مراکز کنترل ترافیک گزارش کردند مشکل و گره ترافیکی خاصی در معابر وجود ندارد.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و وضعیت جوی جاده‌ها از رانندگان خواست پیش از آغاز سفربا شماره تلفن 88255555 تماس گرفته و از وضعیت جوی اطلاع یابند. همچنین برای امداد رسانی به حوادث احتمالی نیز می‌توانند از این شماره استفاده کنند.

کد خبر 276736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha