نام‌نویسی از زائرانی که تمایل دارند در ایام اربعین حسینی به کربلای معلی مشرف شوند پس از عاشورا آغاز خواهدشد.

کربلا

همچنين پيش‌اطلاعيه ‌نام‌نويسي از زائران عمره مفرده امروز از سوي سازمان حج و زيارت منتشر مي‌شود.

به گفته معاون سازمان حج و زيارت، مسئولان سفارت عراق در تهران قول همكاري لازم براي ساماندهي زائران اربعين حسيني را داده‌اند و برنامه‌ريزي شده كه نتايج آن براي زائراني كه مي‌خواهند در اربعين حسيني به عتبات عاليات مشرف شوند به‌زودي اعلام مي‌شود.

ناصر خدرنژاد گفت: در ايام اربعين حسيني بسياري از زائران مي‌خواهند از نجف تا كربلا را پياده بپيمايند و به‌دنبال امكاناتي مانند هتل و غذا نيستند و تشريفات زيادي نمي‌خواهند، آنها تنها مي‌خواهند در روز اربعين در كربلا باشند و از موكب‌ها استفاده كنند كه ممكن است هزينه زيادي براي آنها نداشته باشد. با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اميد است ديگر شاهد ازدحام زائران كربلاي معلي پشت مرزها نباشيم و بتوانيم در شهرها امكانات لازم را براي آنها فراهم كنيم تا بتوانند بموقع در مرزها حاضر شوند و به زيارت خود در ايام اربعين برسند. معاون سازمان حج و زيارت درباره هزينه‌هاي مرتبط اظهار كرد: هزينه ويزا از اين گروه از زائران اخذ مي‌شود و بسته‌هاي مختلفي براي اين ايام درنظر گرفته شده كه بسته به نوع امكاناتي كه زائران تقاضا مي‌كنند قيمت‌ها متفاوت است، از زائران مي‌خواهيم به هيچ‌وجه به دفاتر غيرمجاز مراجعه نكنند.

همچنين امروز پيش اطلاعيه سازمان حج و زيارت درباره نام‌نويسي تشرف به عمره 94-93منتشر مي‌شود و نام‌نويسي در كاروان‌ها از نيمه آبان و اعزام به سرزمين وحي از اوايل آذر انجام مي‌شود.

متقاضيان اعزام به عمره 94-93، پيش از نام‌‌نويسي در كاروان‌ها بايد با مراجعه به http://hajnews. ir اقدام به تشكيل گروه براي خود و همراهان كنند. نام‌نويسي در كاروان‌هاي عمره كه زمان آن متعاقباً اعلام مي‌شود، براساس گروه‌بندي‌هاي صورت گرفته خواهد بود.

کد خبر 276521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha