شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گاو مبتلا به سل گاوی که سرنوشت او باعث اختلاف‌ نظر میان یک معبد هندو در انگلیس و مقامات محلی شده بود، نهایتا کشته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این گاو به نام شامبو که در  منطقه اسکاندا ویل در شهر للامپومسینت در ولز غربی زندگی می‌کرد، پنج‌شنبه 27 جولای (5 مرداد) با یک تزریق مرگبار کشته شد.

افسران پلیس مجبور شدند معترضان را که این گاو را "مقدس" می دانستند و پس از شنیدن سرنوشت آن از مناطق دیگر به آنجا آمده بودند؛ کنار بزنند تا این گاو شش‌ساله را از اصطبل بیرون بیارورند.

کشیشان هندو گفتند با بیرون بردن این گاو  تقدس معبدشان از بین رفته است. بسیاری از صد نفر تظاهرکننده جلوی معبد هنگام بردن گاو مقدس می‌گریستند.

مقامات بهداشتی می‌گویند هنوز لازم است اقدامات بیشتری به عمل آید تا از انتشار سل در گله‌ای که این گاو متعلق به آن بوده است، جلوگیری به عمل آید.

مقامات محلی از چند ماه قبل که نتیجه آزمایش‌ها ابتلای این گاو را به سل تایید کرد، قصد معدوم کردن او را داشتند، ولی با مقامات کشیشان معبد روبرو  شدند. 

شامبو  به یمن استفاده از یک وب کم که به طرفدارانش اجازه دنبال‌کردن فعالیت‌هایش را می‌داد به یک ستاره اینترنتی بدل شده بود.

کد خبر 27649

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز