همشهری آنلاین: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دکتر ظریف و همکارانش به هیچ وجه از خط قرمزها عبور نکرده و با شناختی که ما از آنها داریم به فعالیت‌های خودشان در چارچوب موازین نظام ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان مل، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برخی ادعا می کنند توافق هسته ای انجام شده و از خط قرمز نظام عبور کرده است گفت: به هیچ وجه اینطور نیست؛ مذاکره کنندگان ما تابع نظام و خطوط قرمز آن که رهبر معظم انقلاب آنها را تعیین کرده اند، هستند.

ولایتی با اشاره به دیدار الیاسون، گفت: وی از اینکه اوضاع در عراق و سوریه توسط تروریست ها و افراطیون به اختلال کشیده شده و برای مردم این دو کشور مشکلاتی به وجود آورده است اظهار تاسف کرد و ابرازامیدواری نمود با کمک ایران بتوان به برقراری امنیت کشورهای سوریه و عراق کمک کرد.

رییس مرکز تحقیقات استرتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این دیدار، الیاسون از طرف خود و به نقل از بارزانی، از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

وی ادامه داد: قائم مقام دبیرکل سازمان ملل از ایران خواست نقش سازنده خودش را برای مقابله با تروریسم های افراطی داعش ادامه دهد.

ولایتی گفت: در این دیدار همچنین در مورد مساله یمن صحبت شد و من تاکید کردم که حوصی ها مردمی معتدل و اهل صلح هستند و به هیچ وجه قصد ایجاد اختلال در یمن را ندارند.

وی تصریح کرد: دو طرف اظهار خرسندی کردیم که حوصی ها توانستند علیه القاعده کار کنند و آنها را متوقف کرده و حتی در مواردی شکست دهند.

ولایتی افزود: در مجموع آقای الیاسون از نقش ایران برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه و کمک به کشورهایی که حکومت هایشان دموکراتیک و تازه تاسیس است قدردانی کرد.

وی ادامه داد: دیدگاه سازمان ملل نسبت به برقراری صلح و آرامش درسوریه و عراق و مقابله با افراطی گری و تروریسم با جمهوری اسلامی ایران مشترک است.

ولایتی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با نارضایتی از عملکرد سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران در برخی موارد از عملکرد سازمان ملل رضایت ندارد اما تا جایی که مروبوط به آقای الیاسون می شود، وی فردی اقع بین و با دیگران متفاوت است.

کد خبر 276409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha