جمعه ۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: همایش بررسی شخصیت امیرالمومنین حضرت علی (ع) جمعه در باکو برگزار شد.

همایش بررسی شخصیت امیرالمومنین حضرت علی (ع) روز جمعه توسط اتحادیه اجتماعی "دعوت به پاکی معنوی" و انجمن جوانان مسلمان جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.

به گزارش ایرنا ،در این همایش یک روزه که به مناسبت سالروز میلاد آن حضرت برپا شد جمعی از نمایندگان محافل فرهنگی ، اجتماعی و دینی و نیز شهروندان متدین این کشور حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این همایش ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی (ع) را مورد بررسی قرار دادند و بر الگو قرار دادن منش و رفتارهای این شخصیت بزرگ اسلام تاکید کردند.

"رضا علی‌اف" رییس انجمن جوانان مسلمان جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این همایش گفت: حضرت علی(ع)شخصیتی بود که هرگز از عدالت در سیاست و رفتار اسلامی با انسانها از جمله با اعضای خانواده خود عدول نکرد.

وی افزود: امام علی(ع) مظهر شایستگی، شجاعت و سخاوت بود و از نظر علم و دانش نیز جایگاه بسیار والایی داشت.

"الشن مصطفی‌اف" رییس اتحادیه اجتماعی "دعوت به پاکی معنوی" نیز شخصیت و اخلاق والای حضرت علی(ع) را الگوی برای همه مسلمانان دانست و گفت: همه ما باید از زندگی پربار و معنوی آن حضرت الگو گرفته و بهرمند شویم.

وی با اشاره به این که شخصیت علی(ع) مملو از محبت بی‌نهایت به خداوند متعال بود بر ضرورت مطالعه و بررسی هر چه بیشتر زندگی و شخصیت آن بزرگوار در جامعه جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

"ناطق رحیم‌اف" معاون مرکز تحقیقات دینی جمهوری آذربایجان هم درباره وضعیت جاری و مشکلات معنوی جوانان این کشور گزارشی ارایه کرد و برگزاری همایش‌های مشابه را برای تربیت معنوی قشر جوان مهم خواند.

وی از حضرت علی(ع) بعنوان شخصیت برجسته جهان اسلام نام برد و سخن حضرت پیامبر اکرم (ص) مبنی بر این که علی (ع) را کسی به جز از خداوند و من بهتر نمی‌شناسد را به حاضران یادآور شد.

در این همایش همچنین به سووالات برخی از جوانان حاضر درباره زندگی و شخصیت علی(ع) و ارزشها و معنویات دین اسلام پاسخ داده شد.

 

کد خبر 27565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز