همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه با نماینده عالی سیاستگذاری خارجی اتحادیه اروپا، مساله برنامه اتمی ایران و مساله کوزوو را مورد بحث قرار داد

در جریان مکالمه تلفنی "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه با"خاویر سولانا" نماینده عالی سیاستگذاری خارجی اتحادیه اروپا، مساله برنامه اتمی ایران و مساله کوزوو مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از مسکو به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و سولانا در مورد آخرین وضعیت پیرامون برنامه‌های هسته‌ای ایران مذاکره کردند.

دو طرف همچنین در مورد همکاریهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تبادل نظر کردند.

لاوروف و سولانا مرحله کنونی روند حل و فصل مساله کوزوو از جمله امکان برقراری گفتگوهای مستقیم بین بلگراد و پریشتینا را مورد تبادل نظر قرار دادند.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تیر ماه و در جریان دیدار "اولی هاینونن" معاون امور پادمانهای این آژانس با مقامات ایرانی در مورد شاخص‌های اصلی برنامه‌ای توافق کردند که بر اساس آن ایران به ابهامات باقیمانده در مورد برنامه‌های هسته‌ای صلح آمیز خود به آن نهاد پاسخ خواهد داد.

در چارچوب این همکاریهای ایران و آژانس، بازرسان این نهاد بین‌المللی هفته آینده از تاسیسات هسته‌ای اراک بازدید می‌کنند و "جواد وعیدی" معاون شورای عالی امنیت ملی ایران روز ‪ ۲۹‬مرداد ماه با معاون آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران دیدار خواهد کرد

کد خبر 27560

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز