شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک هیات آلمانی برای بررسی بیماری خشکیدگی درختان بلوط زاگرس که به ۱۵ تا ۲۰ درصد از جنگل‌های دنا آسیب زده‌اند، صبح امروز وارد دنا شدند.

به گزارش ايرنا، "پارسا آرامش‌نیا" مدیر پروژه جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این هیات هفت نفره از نخبگان علمی رتبه پرفسور و دکترای محیط زیست با هدف معرفی قابلیت‌ها و شناخت مشکلات جنگل‌های دنای شرقی، دنای غربی و کوهستان‌های یاسوج در سفر یک روزه خود از این مناطق بازدید می‌کنند.

وی به خسارات بیماری درختان بلوط اشاره کرد و افزود: سفر این هیات کارشناسان خارجی فرصت خوبی برای تبادل نظر در خصوص علت خشکیدگی جنگل‌های بلوط زاگرس، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های طبیعی و جنگلی این منطقه شده است.

وی با اشاره به بارندگی سالانه 832 میلی‌متری و ارتفاع بیش از دو هزار متری از سطح دریا در جنگل‌های دنا افزود: به دلیل وفور آب میزان آسیب‌دیدگی این منطقه از بیماری خشکیدگی درختان بلوط کم‌تر از بقیه نقاط کشور است.

وی بیان کرد: تنوع زیستی، گونه‌های گیاهی و منابع آب فراوان از ظرفیت‌های منحصر به فرد جنگل‌های دنا در کهگیلویه و بویراحمد است.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا با 80 کیلومتر طول و وجود 70 درصد از گونه گیاهی و 169 گونه حیات وحش در شمال شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

دنا جزو محدود مناطق جهان است که در زیستکره ثبت شده و دارای 50 گونه اندومیگ گیاهی منحصر به فرد جهان است.

دنا با 90 هزار هکتار وسعت و با داشتن قله‌های پرشمار بالای چهار هزار متر از سطح دریا، دو هزار گونه گیاهی جزو زیستگاه‌های منحصر بفرد کشور است و جمعیت غالب جانوری آن گونه‌های کل و بز است.

کد خبر 275100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha