همشهری آنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ایران به عنوان اولین کشور تولیدکننده انار در جهان شناخته می‌شود گفت: در دنیا سالانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن انار تولید می‌شود که از این رقم ۹۴۰ هزار تن سهم کشور ایران است.

انار

به گزارش ایسنا از منطقه سمنان، سیدمجید موسوی با اشاره به کمیت و کیفیت انار استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان سالانه 70 هزار تن انار تولید می‌کند که 31 هزار تن آن سهم گرمسار و 22 هزار تن آن سهم بخش ایوانکی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان که در اولین جشنواره انار ایوانکی سخن می‌گفت، افزود: برخلاف کویری بودن استان سمنان، این استان قابلیت‌های زیادی برای کشت میوه‌های باغی دارد و در این میان برخی از میوه‌ها نیز مختص استان است.

موسوی تصریح کرد: حدود 4700 هکتار از اراضی استان سمنان زیرکشت انار است و در این میان سالانه حدود 70 هزار تن محصول تولید کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در شهرستان گرمسار 1676 هکتار از اراضی زیرکشت انار است که از این میزان حدود 1100 هکتار مختص ایوانکی است و سالانه از این میزان در ایوانکی 22 هزار تن انار تولید می‌شود که بیش از 2 هزار تن آن به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

کد خبر 274994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha