همشهری آنلاین: معاون امور مجلس رئیس جمهوری با بیان این که طرح اولیه حمایت از آمرین به معروف و ناهین از منکر یک ماده واحده و ۴ تبصره داشت اما طرح فعلی به ۲۴ ماده افزایش یافته است، گفت: این طرح با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری امروز در پنجمین نشست خود با معاونین، مشاورین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها افزود: این طرح با اصول متعدد قانون اساسی که مربوط به حوزه اختیارات قوه مجریه است مغایر است و به لحاظ ساختاری هم اشکالات عدیده‌ای دارد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا این طرح به کمیسیون مربوط برگردد تا با همکاری دولت و مجلس مشکلات آن برطرف شود که به نفع همه است و در مقام اجرا نیز با اشکالاتی مواجه نخواهد شد.

  • عدم اهتمام دولت وقت به قانون دلیل افزایش ارایه طرح

معاون امور مجلس رئیس جمهوری همچنین به افزایش طرح‌های نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قانونگذاری خوب الزاما کثرت قانونگذاری نیست بلکه قوانین باید از استحکام، اتقان و انعطاف برخوردار باشند. انصاری اضافه کرد: هر چه تعداد عناوین قانون کمتر و شفاف‌تر باشد، هم جامعه می‌تواند قانونمند حرکت کند و هم مجریان راحت‌تر می‌توانند قانون را اجرا کنند.

وی با بیان این که 11 هزار عنوان قانون در کشور وجود دارد که هر کدام ده‌ها ماده و تبصره دارند، اظهارداشت: این حجم از قانون برای دادگستری، وکلا و دستگاه‌های اجرایی مشکل آفرین است.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری تاکید کرد: در مقاطعی که واقعا به قانون نیاز داریم باید تلاش شود تا در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود در حالی که در چند سال گذشته بنا به دلایلی شاهد افزایش طرح از سوی نمایندگان بوده‌ایم.

وی یکی از این دلایل را اهتمام نداشتن به اجرای قانون از سوی دولت وقت برشمرد و گفت: دلیل دیگر شاید این باشد که لوایح به موقع تقدیم مجلس نشده و این موضوع باعث شده که نمایندگان به ارایه طرح روی آورند.

وی با تشکر از نمایندگان که برای رفع موانع قانونی دستگاه‌ها تلاش دارند، اظهارداشت: اگر ارتباط معاونین امور مجلس دستگاه‌ها با مجلس افزایش یابد، می‌توانیم به سمتی برویم که تعداد طرح‌ها و حتی لوایح کاهش یابد.

  • لایحه خروج از رکود

انصاری درباره لایحه خروج از رکود نیز گفت: نظر دولت همان بود که تقدیم مجلس شد، لایحه خروج از رکود یک بسته به هم پیوسته از سیاست‌ها و الزاماتی است که دولت فکر می‌کند با تصویب آن می‌تواند سرعت رونق اقتصادی در کشور را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه نظر نمایندگان برای دولت محترم است، افزود: دولت سعی می‌کند دلایل خود را ارایه کند و امیدواریم لایحه خروج غیر تورمی از رکود تغییرات چندانی نداشته باشد، البته نظرات اصلاحی برخی نمایندگان با هم فکری و هم راهی وزارتخانه‌ها به نقطه مشترک خواهد رسید.

  • لایحه خدمات کشوری قبل از لایحه بودجه

معاون امور مجلس رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال که لایحه بودجه 94 چه زمانی ارایه می‌شود، ادامه داد: دولت سعی می‌کند در موعد قانونی، لوایحی را که باید تقدیم مجلس کند، آماده کند و ما قبل از لایحه بودجه، قانون جامع خدمات کشوری را داریم که به موقع تقدیم مجلس خواهیم کرد و این دولت تلاش دارد مهلت‌های قانونی را در تقدیم لوایح به مجلس رعایت کند.

انصاری همچنین با اشاره به اینکه جلسات معاونت امور مجلس رئيس جمهوری و معاونان امور مجلس دستگاه‌های اجرایی هر از چندگاهی برگزار می‌شود، توضیح داد: این جلسات در دو سطح تشکیل می‌شوند، گاهی این جلسات در سطح معاونین حقوقی و امور مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی است و گاهی در این جلسات معاونان امور مجلس کلیه دستگاه‌ها از جمله سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، صدا و سیما، دانشگاه آزاد و دستگاه‌هایی که زیر مجموعه دولت نمی‌باشند، نیز حضور دارند.

  • رتبه برتر معاون امور مجلس وزارت ارتباطات فناوری ارتباطات

وی در این جلسه از زحمات دکتر براری معاون امور پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکر کرد و گفت: گزارش‌های دکتر براری بسیار امیدوار کننده و خوب بودند چرا که وزارت ارتباطات در عصر حاضر نقش کلیدی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش کارایی دستگاه‌ها و همچنین بهبود روش‌ها در تشکیل دولت الکترونیک و توسعه ارتباطات آحاد مردم با یکدیگر دارد.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تعامل معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات با توجه به شاخص‌های مورد نظر از جمله معاونت‌های بسیار موفق بوده است، افزود: حضور معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسات علنی و کمیسیون‌های مجلس  ساماندهی ارتباط نمایندگان با وزارت ارتباطات و برنامه‌ریزی برای حضور منظم وزیر به صورت هفتگی در مجلس بسیار خوب بوده است و همچنین افتخارات خوبی در تشکیل جلسه مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر و سفرهای استانی داشته است که از وی به عنوان یک معاون حقوقی و مجلس نمونه تشکر می‌کنیم.

کد خبر 274815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha