مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

۲ روز پس از پایان ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، مجسمه‌های برگزیده این سمپوزیوم در پیاده‌راه کنار بوستان ملت نصب شدند.

جنس اين آثار حجمي از سنگ است كه نصب آنها در مدت كوتاهي پس از پايان سمپوزيوم در يكي از شلوغ‌ترين پياده‌راه‌هاي تهران اقدامي جالب است. جمال كامياب، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با انتشار اين خبر همچنين از اعلام فراخوان دوسالانه مجسمه‌هاي شهري تا 2 هفته آينده خبر داد.

به گفته وي، از آنجا كه مخاطبان اين برنامه صرفاً مجسمه سازان داخلي هستند، معمولاً سطح مشاركت بسيار بالاست و همه ساله به برگزيدگان سفارش ساخت و نصب مجسمه داده مي‌شود. مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران همچنين تصريح كرد: بحث ساخت چهره‌هاي مشاهير و افرادي كه به نوعي نخبگان فرهنگي، ارزشي، ملي و انقلابي ما هستند از ديگر برنامه‌هايي است كه در دست كار داريم. كامياب در ادامه با اشاره به طرح‌هاي مربوط به نورپردازي مجسمه‌هاي شهر تهران بيان كرد: از آنجا كه بسياري از آثار حجمي در شب قابل رويت نيستند ما برنامه نورپردازي مجسمه‌ها را در دستور كار قرار داديم تا شب‌ها فضاي دلنشين تري به واسطه حضور مجسمه‌ها براي شهروندان ايجاد شود.

کد خبر 274473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha