همشهری آنلاین: رییس دفتر رییس‌جمهوری، ورزش جانبازان و معلولان را منبع درس‌آموزی، امید به زندگی، نشاط، همت و پیروزی برای کل جامعه دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش، «هزینه» نیست، بلکه سرمایه‌گذاری در آرامش و بهداشت روح جامعه و حفظ روحیه نشاط و امیدواری جوانان است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمد نهاوندیان روز جمعه پس از بازدید از اردوی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارا آسیایی اینچئون در جمع مسئولان کمیته ملی پارالمپیک در محل فدراسیون جانبازان و معلولین، با ابراز خرسندی نسبت به رو به تعالی بودن ورزش جانبازان و معلولین، اظهارداشت:همان‌طور که در سلامت جسمی، پیشگیری را بهتر از درمان می‌دانیم؛ در ورزش هم هر گونه هزینه‌ای، جلوی بسیاری از مفاسد و ضایعات اجتماعی را می‌گیرد.

رییس دفتر رییس جمهوری، شادابی مستمر را در گرو قوه ایمان، اراده و روحیه ورزشکاری دانست و درباره درخواست مسئولان کمیته ملی پارالمپیک برای اختصاص ردیف بودجه مستقل برای این کمیته، اظهار داشت: پس از کسب تأیید رییس‌جمهوری، با سرعت موضوع تخصیص مستقیم بودجه به کمیته ملی پارالمپیک را دنبال خواهیم کرد و وزیر ورزش و جوانان نیز مجددانه و با اجتناب از تظاهر، پیگیر خواسته‌ها و مطالبات جامعه ورزشی کشور است.

دکتر نهاوندیان در بخش دیگر سخنانش به اهتمام رییس‌جمهوری برای دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی باوجود مشغله زیاد، حاضر نیست برنامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، پشت سر برنامه‌های دیگر قرار گیرد و این نشان از اهتمامی است که هر چه به خانواده شهدا و جانبازان رسیدگی کنیم کم است و در واقع به آنها نرسیده‌ایم بلکه به همه ایران رسیده‌ایم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری، شرایط اقتصادی کشور از نظر رکود منفی و تورم بالای ۴۰ درصدی در آغاز کار دولت یازدهم را «بدترین شرایط اقتصادی در تاریخ کشور» توصیف کرد و گفت: پس از گذشت یکسال، با همت و صبوری مردم و با کمک خداوند، ملت ایران مجبور به سر خم کردن نشد و با وجود پا برجا بودن تحریم‌ها، کشور از رکود اقتصادی خارج شده و تورم را نیز مهار کرده‌ایم؛ همچنین در مذاکرات با دیگران، از موضع قدرت سخن می‌گوییم.

نهاوندیان، «حساب و کتاب نداشتن سیاست‌های مالی» را یکی از علل بروز تورم بی حساب و لجام گسیخته در سال‌های گذشته در کشور دانست و خاطرنشان کرد: چاپ کردن پول و پخش آن در جامعه، مانند شیرینی اول آدامس است اما نتیجه آن کاهش قدرت خرید مردم است لذا بنای دولت یازدهم این بود که بدون افزودن نقدینگی، بر تورم نیفزاید.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با امیدواری معقولی به آینده نگاه می‌کند، افزود: دولت وظایف خود را با اولویت‌بندی‎های معقول می‌تواند جلو ببرد. همچنین هر چه بتوانیم سرمایه‌گذاری های اصولی انجام دهیم، بهتر از افزایش هزینه‌های مصرفی است چراکه توزیع بدون هدف پول در خانوارها، هدفمندی نیست بلکه به عکس، اگر نقاطی که سرمایه‌گذاری در نسل آینده می‌شود را شناسایی کرده و پول‌ها را به آنجا ببریم، در این صورت استفاده بهینه از بیت‌المال صورت گرفته است.

نهاوندیان همچنین در پی حضور در فدراسیون جانبازان و معلولین، از اردوهای والیبال نشسته خانم‌ها و آقایان، وزنه‌برداری آقایان، تنیس روی میز آقایان و بوچیا خانم‌ها و آقایان بازدید کرد و ضمن اینکه در جریان آخرین وضعیت این تیم‌ها قرار گرفت، در گفت‌وگو با ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پارا آسیایی اینچئون، برای آنها آرزوی موفقیت کرد و اهتمام و حمایت دولت نسبت به گسترش ورزش جانبازان و معلولان را یادآور شد.

کاروان فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین با نام «غدیر» و با شعار «توکل خالصانه، میثاق با رهبری و ولایت، رقابت پهلوانانه» ۲۰ مهر ماه با ۲۰۴ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی، به بازی‌های پارا آسیایی اینچئون کره اعزام می‌شود.

کد خبر 274412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha