پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۴
۰ نفر

بارش پراکنده باران ۱۷ و۱۸ مهر در بیشتر مناطق شمالی کشور ادامه می‌یابد. آنگونه که احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرده، در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، خراسان رضوی و شهرهای شمالی آذربایجان شرقی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد تداوم خواهد داشت. در عین حال شدت بارش در استان گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

چتر باران

همچنين بارش به‌صورت پراكنده و خفيف در استان‌هاي اردبيل، گيلان و مازندران رخ مي‌دهد و از 18 مهر  مجددا بارش از غرب سواحل درياي خزر آغاز مي‌شود. از سويي تا روز شنبه در پاره‌اي نقاط استان‌هاي هرمزگان، كرمان و سيستان و بلوچستان افزايش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود. ديروز نيز در ساعات بعد از ظهر به سبب وزش باد شديد در جنوب سمنان و قم، پديده باد و گرد و خاك در استان‌هاي تهران، البرز و مركزي رخ داد.

آسمان تهران نيز امروز كمي ابري در پاره‌اي نقاط همراه با غبار صبحگاهي در ارتفاعات افزايش ابر و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود. بيشينه دماي پايتخت با يك درجه افزايش نسبت به ديروز معادل 23درجه سانتي‌گراد و كمينه دما با 2درجه كاهش معادل 11درجه سانتي‌گراد بالاي صفر خواهد بود.

ديروز اما علاوه بر گردوغبار، شاخص ذرات معلق كمتر از 2.5ميكرون روي عدد 139در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس قرار گرفت تا هواي تهران ناسالم باشد.  ايستگاه‌هاي شادآباد، مسعوديه و فتح به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از 10ميكرون و ايستگاه‌هاي شهرداري منطقه 4، شهرداري منطقه11، شهرداري منطقه 16، شهرداري منطقه 19و پارك شكوفه به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از 2.5ميكرون در شرايط ناسالم قرار داشت.

غلظت گردوغبار در سيستان نيز20برابر حد استاندارد بود و طوفان مدارس را تعطيل كرد. وزش باد شديد ضمن اختلال در زندگي روزمره مردم سيستان مدارس زابل، هيرمند، هامون و نيمروز را به تعطيلي كشاند. روز چهارشنبه سرعت طوفان از مرز 80كيلومتر نيز گذشت و بسياري از ادارات زابل و شهرستان نيمروز به‌دليل شدت وزش باد و افزايش گردوغبار به حالت نيمه تعطيل درآمد. هوشنگ ناظري فرماندار ويژه شهرستان زابل در اين‌باره به شهروندان توصيه كرد تا تنها درصورت نياز از منازل خارج شوند و از ماسك‌هاي تنفسي براي تردد در فضاي باز استفاده كنند. شعاع ديد در اين منطقه به كمتر از 300متر كاهش يافت. وزش باد شديد و گردوغبار همچنان تا امروز عصر در اين شهر ادامه دارد.

کد خبر 274352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha