همشهری آنلاین: آیت‌الله سبحانی گفت: ضمن انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید آبرو و شخصیت افراد نیز حفظ شود.

sobhani

این مرجع تقلید در درس خارج فقه با بیان این‌که «نصیحت کردن آشکار در میان مردم تخریب شخصیت افراد است» اظهار کرد: به عنوان مثال اگر عاقدی متن عقد را اشتباه بخواند، صیغه محرمیت باطل می‌شود اما برای مطرح کردن این موضوع باید به طور جداگانه و خصوصی، این مسئله را به عاقد یادآور شد، تا عقد را مجدد قرائت کند و به این صورت شخصیت وی نیز حفظ ‌شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که «مبلغان در ایام تبلیغ مبادا به گونه‌ای سخن بگویند که آبروی افراد زیر سوال برود» گفت: نباید با مطرح کردن برخی سخنان شخصیت افراد تخریب شود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «در عین امر به معروف و نهی از منکر باید آبرو و شخصیت افراد را حفظ کرد» افزود: برای مثال اگر آقایان روحانی حدیثی را بر روی منبر اشتباه تعبیر کردند نباید همان لحظه به وی پاسخ داد، بلکه باید صبر کرد تا وی از منبر پایین بیاید و به صورت جداگانه و خصوصی با یکدیگر حدیث را معنا کنند یا این شیوه آبروی افراد محفوظ خواهد ماند.

وی با بیان این‌که «اسلام دینی جامع و کامل است» خاطرنشان کرد: ائمه معصومین‌ (ع) 14 قرن قبل، جزیی‌ترین نکات و مسایل را مطرح کردند و آیندگان وظیفه دارند نسبت به آنها اهتمام داشته باشند.

کد خبر 274336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha