همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ تا قبل از پایان هفته آینده مذاکرات دوجانبه و چند جانبه ای را در وین خواهند داشت.

افخم

به گزارش ايرنا، «مرضیه افخم» در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره زمان و مکان دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 افزود: هماهنگی ها در حال انجام است تا مذاکرات از سر گرفته شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: تا قبل از پایان هفته آینده، مذاکرات دو جانبه و چند جانبه ای را در وین خواهیم داشت که البته جزئیات آن از نظر زمان قطعی را بعدا اعلام خواهیم کرد.

پیشرفت مذاکره هسته ای کند است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا میان سخنان شب گذشته حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری درباره مواضع اصولی و اتفاق نظر بین ایران و 1+5 با آنچه قبلا گفته شده بود که پیشرفت در مذاکرات کند است، تناقضی وجود ندارد؟ گفت: طرفین تلاش دارند با مذاکره برای بحران ساختگی هسته ای کشورمان راه حلی پیدا کنند.

افخم اظهار داشت: نفس مذاکره در این است بخش مشترک طرفین است که شاهد هستیم در عین حال پیشرفت ها کند است.

وی با تاکید بر این که ما تناقضی در این مورد نمی بینیم، افزود: در حال حاضر این تفاهم وجود دارد مذاکره ادامه پیدا کند و درک بهتری از موضوعات و موارد اختلافی در حال پدید آمدن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: درک بهتری به نسبت ماه های گذشته وجود دارد و این ها بخش های اشتراکی یا نزدیک تر طرفین است درحالی که هنوز موضوعات مهم و اصلی مورد گفت و گو است و اختلاف نظر وجود دارد.

افخم یادآور شد: بحث تناقض نیست؛ معمولا در هر مذاکره ای اگر دیدگاه ها یکسان باشد، مذاکره معنایی ندارد. نفس انجام مذاکره نشانگر این است که دیدگاه ها برای حل موضوع به هم نزدیک تر است.

کد خبر 274306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha