چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی، با اعلام اینکه سالانه ۱۰۰ هزار مورد جدید سرطان در کشور بروز می کند، تاکید کرد: مردان سه برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطانهای دستگاه گوارش قرار دارند.

به گزارش مهر، دکتر اسدالله علیدوستی در افتتاحیه نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی که در محل کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده ، سالانه بیش از یکصد هزار مورد جدید سرطان در کشور بروز می‌کند و برآورد می‌شود که بیش از نیم میلیون نفر نیز با این تشخیص در کشور زندگی کنند.

رئیس نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی در ادامه افزود: طبق آمارهای بین المللی سرطان از شایع‌ترین بیماریهای جهانی در دهه‌های آینده خواهد بود و انتظار می رود تعداد موارد شدید سرطانی به 15 میلیون نفر در سال 2020 افزایش یابد که حدود 60 درصد این موارد جدید در کشورهای کمتر توسعه یافته بروز می کند و متاسفانه کشور ما نیز از این قائده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: سرطان پس از بیماریهای قلبی عروقی و حوادث، سومین علت مرگ در کشور است و پیش بینی می‌شود در آینده نه چندان دور سرطان به دومین علت مرگ و میر تبدیل شود.

علیدوستی گفت: در کشور ما 50 درصد از سرطان‌های شایع مربوط به دستگاه گوارش است و از میان سرطان‌های دستگاه گوارش، سرطان معده از همه شایعتر ست که این آمار زنگ هشداری برای مردم در جهت تغییر عادات نامناسب غذایی است

وی افزود: مردان سه برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش هستند که 35 تا 40 درصد سرطانها با تغییر روش زندگی قابل کنترل هستند که کاهش آلودگی هوا، تغذیه مناسب و مراقبت های محیطی و پایه ای نمونه آن است.

نهمین کنگره کلینیکال آنکولوژی از 16 تا 18 مهر ماه جاری در محل کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

کد خبر 274291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha