چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا در رابطه با جریان آزادی پنج پرستار بلغاری و یک پزشک فلسطینی‌الاصل قصد دارد همکاری‌های جامع اقتصادی و سیاسی با لیبی را مد نظر قرار دهد.

شبکه خبری دویچه وله گزارش داد، بر اساس توافقی که در بروکسل منتشر شد علاوه بر برخی موارد آمده است که اتحادیه اروپا بازارهایش را بر روی محصولات کشاورزی و دریایی تا آنجا که ممکن باشد، باز می‌کند.

علاوه بر این اتباع لیبی می‌توانند ساده‌تر از گذشته روادید سفر به اتحادیه اروپا را دریافت کنند.

همچنین دولت آمریکا هم به این کشور آفریقای شمالی قول روابط بهتر با غرب را داده است.
یک روز پس از آزادی بلغاری‌هایی که حکم بدوی آنها در لیبی اعدام بود، نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه قرار است، چهارشنبه سوم مرداد به تریپولی سفر کند.

این تیم پزشکی متهم به تزریق خون آلوده به ویروس ایدز به کودکان لیبیایی بود، اما پس از بازگشت‌شان به خاک بلغارستان، رئیس جمهوری این کشور دستور عفو آنان را صادر کرد.

در همین حال، گئورگی پاراوانف، رئیس جمهوری بلغارستان روز سه‌شنبه برای نخستین بار از دستگاه قضایی لیبی به سبب نادیده گرفتن دلایل و مدارک حقوقی و علمی مربوط به بی‌گناهی پرستاران و پزشک بلغاری محکوم به مرگ در لیبی گلایه کرد.

این در حالی است که مقامات بلغاری تاکنون لحن دیپلماتیکی در پیش گرفته بودند تا مانعی در مسیر آزادی این شش پرستار و پزشک به وجود نیاید. وی در نطقی رادیو تلویزیونی اعلام کرد دادگاه‌های لیبی به دلایل غیرقابل انکار ‌علمی و حقوقی مبنی بر بی‌گناهی این افراد توجهی نکردند.

کد خبر 27416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز