همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که متولی موضوع آفت عسلک پنبه سازمان دفع آفات است، افزود: برای از بین رفتن این آفت باید منتظر خزان برگ‌ها و کاهش دمای هوا باشیم.

به گزارش ايرنا، محمدهادی حیدرزاده روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری کشف زمین‌خواری بزرگ در مناطق حفاظت شده محیط زیست در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه با توجه به این که طی بارش‌های روزهای اخیر این آفت از بین نرفته است آیا بازهم باید منتظر وقایع طبیعی بود و قرار نیست اقدامی در این زمینه صورت بگیرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با کاهش دما و خزان برگ‌ها این آفت از بین برود.

وی افزود: کاهش دما تاکنون چندان محسوس نبوده و تنها حدود هفت دقیقه بارندگی در تهران رخ داده است درصورتی که باید بارش و کاهش ملموس دمای هوا رخ دهد تا این آفت از بین برود. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا اواخر مهر ماه دمای هوا کاهش ملموس خواهد داشت و در پی این کاهش دما به مرور تا شروع زمستان از شمار این آفت کاسته می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد تاثیر آب‌شویی درختان برای نابودی این آفت گفت: آب‌شویی درختان پهن برگ بهترین گزینه است که شهرداری در حال انجام آن است اما با توجه به کمبود منابع آب نمی‌توان به صورت گسترده این اقدام را انجام داد اما با بروز پدیده خزان برگ‌ها خاستگاه این آفات که برگ‌ها هستند از بین می‌رود و آنها نیز به مرور از بین می‌روند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته کشاورزان به علت کاهش آب، در زمین‌های کشاورزی صفادشت و شهریار در اطراف تهران میزان مصرف سم را امسال افزایش دادند تا بتوانند کمبود آب را جبران کنند. افزایش میزان سم سبب شده زنبورهایی که شکارگر طبیعی این آفت بودند از بین بروند و این آفت در سطح شهر تهران افزایش یابد.

وی تاکید کرد: این آفت هیچ ضرری برای انسان‌ها، فضای سبز و پوشش گیاهی و کشاورزی ندارد.

کد خبر 274158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha