همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی اعلام کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی به تدریج با تقویت جریان های شمالی، ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، بارش در استان های اردبیل، گیلان و مازندران ادامه دارد.

آب و هوا

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی تصریح کرده که ازسه‌شنبه این هفته (15 مهر) بارش‌ها در سواحل دریای خزر تشدید شده و گستره بارش‌ها به استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شهرهای شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و دامنه‌های رشته کوه البرز نیز کشیده خواهد شد.

در سواحل دریای خزر بارش بار دیگر از چهارشنبه آغاز می‌شود و شدت بارش در این روز در استان گیلان و غرب مازندران خواهد بود و دریای خزر نیز طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

همچنین چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود و طی سه روز آینده در برخی از مناطق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان در بعد از ظهر افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده یا رعد و برق قابل پیش‌بینی است و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه باد و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور  افزود: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 28 درجه بالای صفر رسیده و رطوبت نسبی هوا حدود 12 درصد، سرعت وزش باد 32 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه هوای تهران بین 15 تا 26 درجه پیش‌بینی شده است.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران سه‌شنبه بین 15 تا 26 درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری در بعد از ظهر همراه با وزش بادشدید خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، طبق نقشه‌های پیش‌یابی کمینه و بیشینه هوای تهران چهارشنبه بین 14 تا 23 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران در این روز قسمتی ابری در بعضی ساعات ابری همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

کد خبر 274090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha