دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به تحت پوشش بیمه‌قرار‌گرفتن ۵خدمت دندانپزشکی از ابلاغ این بیمه و تعرفه‌های آن خبر داد.

دندانپزشکی


انوشيروان محسني بندپي درباره بيمه دندانپزشكي گفت: با هدف گسترش خدمات بيمه پايه در كشور، خدماتي كه تاكنون به دلايلي در فهرست بيمه قرار نگرفته‌اند بايد بررسي شوند. با اين هدف در حال حاضر اين خدمات در قالب جديد در حال شناسايي و بررسي است.

وي با بيان اينكه اين سازمان تعداد خدمات سلامت براي اقشاري كه تحت پوشش بيمه قرار دارند را افزايش داده گفت: در حقيقت امسال 5بيمه دندانپزشكي ابلاغ و تعرفه آن نيز مشخص شده و اين خدمات جزو تعهدات بيمه‌اي قرار گرفته‌اند.

چندي‌پيش دكتر محمدحسين خوشنويسان، رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در همايش كشوري برنامه تحول سلامت دهان و دندان در قالب برنامه بيمه از تصويب 10خدمت مربوط به دهان و دندان در شوراي‌عالي بيمه خبر داد كه 5مورد از آنها در بيمه روستايي مصوب شده است. جرم‌گيري، معاينه كامل دندان و استفاده از مسواك انگشتي براي كودكان بخشي از اين 5خدمت دندانپزشكي است.

همچنين پيش از اين وزير بهداشت از تشكيل شوراي‌عالي دندانپزشكي خبر داده و گفت بود اين شورا براي سر و سامان دادن به وضعيت بهداشت دهان و دندان تشكيل مي‌شود تا در آن طرحي جامع براي دندانپزشكي از روستاها تا كلانشهرها تدوين ‌شود.

بخش دندانپزشكي در بيمه‌هاي كشور پوشش بسيار كمي دارد و بالا بودن هزينه‌هاي خدمات آن باعث به خطر افتادن سلامت دهان و دندان ميليون‌ها ايراني شده است. در يك نمونه بيمه‌هاي پايه و تكميلي خدمات ارتودنسي را خدمتي لوكس و براي زيبايي تلقي مي‌كنند، درحالي‌كه تأخير در درمان ارتودنسي، سبب افزايش پوسيدگي دندان‌ها و تحليل استخوان فك مي‌شود.

کد خبر 274021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha