همشهری آنلاین: رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: رادار هواشناسی پایتخت احتمالا به دلیل امواج پارازیت دارای نویز است و این موضوع یک سوم تصاویر هواشناسی این شهر را نامفهوم کرده است.

به گزارش ایرنا، داود پرهیزگار روز جمعه با بیان این که تهران تنها یک رادار اصلی هواشناسی در شهر پرند دارد، افزود: عدم پیش‌بینی توفان تهران در خرداد ماه سال جاری می‌تواند به دلیل همین نویز و نامفهومی تصاویر باشد.

وی در بازدید احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران از سازمان هواشناسی، با بیان این که این سازمان دارای استاندارد جهانی است، خاطر نشان کرد: 80 درصد پیش‌بینی‌ها که در صدا و سیما پخش می‌شود صحیح و درست است و بخشی از پیش‌بینی این مجموعه دارای خطاست.

پرهیزکار افزود: حجم گسترده‌ای از اطلاعات هواشناسی به صورت 24 ساعته و آنلاین از کل کشور به این مجموعه می‌رسد و در اینجا پردازش می‌شود که داده‌های به دست آمده نیز دارای خروجی‌های مختلف است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطر نشان کرد: منشا بسیاری از گرد و خاک‌های شهر تهران داخلی است.

  • درختان قطع شده در سازمان هواشناسی خشک شده بودند

رئیس سازمان هواشناسی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در باره درختان قطع شده در محوطه سازمان هواشناسی اظهار کرد: این درختان به مدت 5 سال رها شده و بر اثر این اقدام خشک شده بودند.

پیمانکار هنگام قطع درختان خشک با بی‌دقتی و استفاده نادرست از بولدوزر برخی درختان سبز را نیز از بین برده است.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در این بازدید گفت: اولین گزارش هواشناسی به عنوان هوای تهران هوای پاریس در سال 1298 توسط آقای خلیلی نگاشته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به تخصیص 20 میلیارد تومان برای بازسازی برج آزادی، گفت: هنگام بازسازی نباید بنای برج هیچ آسیبی ببیند.

مسجد جامعی با اشاره به وضعیت سقف ورودی، برج آزادی تصریح کرد: این مکان به نام چهارسوق معروف است و آرم شهرداری نیز از این مدل الهام گرفته شده است.

عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: 6 باغچه اصلی در این مکان ساخته شده که آب آن در ساختمان نفوذ کرده و موجبات تخریب را به وجود آورده است.

این نماد ملی با بیش از چهل سال قدمت با شروع بازسازی آسیب بسیاری دیده است.

مسجد جامعی با بیان این که با یک شرکت ژاپنی برای ترمیم برج آزادی قرارداد بسته شده است، افزود: تالار وحدت و تئاتر شهر نیز زیر نظر این شرکت ژاپنی در حال بازسازی است. 

کد خبر 273925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha