مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

گروه دانش: کنگره آمریکا اسامی پنج نفر را به عنوان برندگان مدال ملی فناوری در سال ۲۰۰۶ آمریکا اعلام کرد.

مدال فناوری که کنگره آمریکا در سال ۱۹۸۰ آن را دایر کرده است هر سال به افراد، گروه‌ها و شرکت‌هایی اعطا می‌شود که از طریق نوآوری و توسعه فنی، کمک‌های ارزنده‌ای به اقتصاد، محیط زیست و رفاه اجتماعی آمریکا کرده‌اند.

هرسال، بخش فناوری وزارت بازرگانی ایالات متحده پس از بررسی‌های طولانی، نامزد‌ها را مشخص می‌کند و برندگان نهایی را وزیربازرگانی و رئیس جمهور آن کشور با همکاری هم مشخص می‌کنند. در 20 سال گذشته اکثر برندگان یا در حوزه فناوری اطلاعات بودند؛ یا بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده سخت‌افزار و یا نرم‌افزار نویسان بزرگ.

استیوجابز و استیو ووزنیاک، موسسین اپل در سال 1985، بیل گیتس موسس مایکروسافت در سال 1992، گوردون مور از اینتل و یکی از پدران نانوتکنولوژی در سال 1990 از معروف‌ترین برندگان این جایزه بوده‌اند.

***

برندگان امسال عبارتند از:

پروفسور «جیمز وست» از دانشگاه جانز هاپکینز به دلیل مشارکت در ابداع   ۹۰ درصد از یک میلیارد میکروفونی که هر سال برای استفاده در تلفن، سمعک، دوربین ویدیویی دستی و هزاران وسیله الکترونیکی دیگر در سراسر جهان تولید می‌شود.

پروفسور «لسلی گدس» از دانشگاه پردو به دلیل طراحی الکترود و ترمیم بافت که به استفاده گسترده از تعداد بی‌شماری وسائل و ابزار پزشکی منجر شده است.

«پل کامینسکی» رئیس شرکت تکنوویشن به دلیل ابداع فناوری پیشرفته و غیرمتعارف تصویربرداری فضایی.

«هرویگ کوگلینک» از آزمایشگاه‌های آلکاتل - لوسنت بل به دلیل ابداع لیزرها، اپتوالکترونیک‌ها، نورهای منسجم و سامانه‌های ارتباطی با امواج نور.

«چارلز وست» رئیس سابق موسسه فناوری ماساچوست (MIT ) به خاطر نقش اساسی و رهبری ارتقاء نیروی کاری فنی آمریکا و احیای مشارکت ملی میان دانشگاهیان، دولت و صنایع.

قرار است نشان‌ها روز ۲۷ ژوئیه به برندگان اهدا شود.

کد خبر 27383

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز