سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از تسریع آهنگ رشد جمعیت کشور خبر داد و ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری در این موضوع را مؤثر دانست.


محمد ناظمي اردكاني گفت: هرچند نتايج اين ابلاغ در دهه آينده كاملا محسوس خواهد بود اما در مقطع فعلي نيز سبب تأثير مثبت و رشد قابل توجه ميزان ولادت در كشور شده است. هم‌اكنون به‌طور ميانگين سالانه يك ميليون و 400هزار ولادت، 400هزار فوت، 800هزار ازدواج و حدود 150هزار فقره طلاق در كشور روي مي‌دهد. در سال‌هاي اخير شيب ولادت نزولي، شيب فوت با توجه به افزايش جمعيت سالمندي صعودي، شيب ازدواج كاهشي و شيب طلاق افزايشي بوده كه بايد با توجه به چشم‌انداز توسعه كشور در اين خصوص چاره‌انديشي شود. رئيس سازمان ثبت احوال با بيان اينكه اكنون آرشيو تمام اسناد در كشور به‌صورت الكترونيكي انجام مي‌شود، از دسترسي آسان تمام شهروندان به اسناد خود بدون درنظر گرفتن محل صدور شناسنامه خبر داد. وي اظهار كرد: اهتمام سازمان، تعويض شناسنامه‌هاي قديمي و جايگزيني آن با شناسنامه‌هاي مكانيزه است كه تاكنون بيش از 10ميليون جلد شناسنامه جديد براي مردم صادر شده و درصورت تأمين اعتبار با فراخوان عمومي تعويض شناسنامه‌هاي قديمي همگاني خواهد شد.
اردكاني در مورد جايگزيني كارت ملي فعلي با كارت ملي هوشمند نيز توضيح داد: به تازگي فناوري توليد كارت هوشمند در كشور بومي شده و با بي‌نيازي از تهيه اصل كارت از خارج، روند صدور كارت ملي هوشمند شتاب بيشتري خواهد گرفت. تاكنون حدود 500هزار كارت ملي هوشمند در مناطق مختلف كشور صادر شده است.

کد خبر 273505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha