شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد آمار مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری ابولا در غرب آفریقا از سه هزار نفر گذشت.

ابولا

براساس گزارش BBC، اين آمار جديد همچنين نشان مي‌دهد بيش از 6 هزار و 500 نفر به اين بيماري مبتلا شده‌اند. ليبريا آلوده‌ترين كشور جهان به اين بيماري است و هزار و 830 نفر در اين كشور در اثر ابتلا به ابولا در اين كشور جان خود را از دست داده‌اند.

شيوع اين بيماري به مرگبارترين همه‌گيري جهان تبديل شده‌است و باراك اوباما اين بيماري را تهديدي براي امنيت جهاني توصيف كرده‌است. براساس نتايج چند پژوهش، اين امكان وجود دارد كه تعداد مبتلايان به ابولا تا ماه نوامبر به بيش از 20 هزار نفر خواهد‌رسيد.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهاني دو منطقه، در گينه و ليبريا اولين نمونه‌هاي ابتلا به ابولا را طي هفت روز گذشته گزارش كرده‌اند. سازمان بهداشت جهاني همچنين نسبت به بهداشت و سلامت امدادگراني كه در اين مناطق فعاليت دارند نيز ابراز نگراني كرده‌است.

براساس اين گزارش 375 امدادگر در اين كشورها به ابولا مبتلا شده‌اند و 211 نفر از آنها جان خود را در اثر ابتلا به اين ويروس از دست داده‌اند. مرگ و بيماري در مناطق مبتلا منجر به تضعيف بيشتر سيستم درماني در اين مناطق شده و مقابله با بيماري را دشوارتر ساخته‌است. اين درحالي است كه در بيمارستان‌ها نيز كمبود شديد تخت وجود دارد.

آمريكا بيش از سه هزار نيرو را براي مهار اين بيماري به ليبريا اعزام كرده‌است و تاسيسات اضطراري پزشكي را در مناطق بحران‌زده تاسيس كرده‌است.

سيرالئون نيز هفته گذشته 130 مورد جديد ابتلا به ويروس ابولا را گزارش كرده‌است و در پي آن مناطق قرنطينه را گسترش داده و سه منطقه ديگر به آن افزوده‌است، اين به آن معني است كه بيش از يك سوم جمعيت 6 ميليون نفري اين كشور امكان رفت‌و‌آمد آزادانه نخواهند‌داشت. تاكنون بيش از 600 نفر در سيرالئون و بيش از 600 نفر نيز در گينه جان خود را در اثر ابتلا به ابولا از دست داده‌اند.

کد خبر 273183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha