همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به این‌که بحث فیلترینگ فضاهایی مانند وایبر و واتس آپ به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مربوط می شود، گفت: شورای عالی فضای مجازی در این زمینه تنها بحث سیاست‌گذاریهای کلان را انجام می‌دهد و اجرای فیلترینگ بر عهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.

واتس آپ و وایبر

به گزارش ایسنا، محمدحسن انتظاری در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه امنیت فضای سایبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال از نرم‌افزارهایی مانند وایبر و واتس آپ استفاده کرده است اظهار کرد: تا به حال از این برنامه‌ها استفاده نکرده‌ام اما معتقدم که باید در این زمینه بر توانمندیهای داخلی تکیه و در عین حال نیازهای مردم را برطرف کرد.

وی با بیان این‌که تاکید شورای عالی فضای مجازی بر ایجاد برنامه‌های ملی داخلی در حوزه ارتباطات است، تصریح کرد: برنامه‌های پیام رسان می‌توانند نیاز مردم را برطرف کنند اما تاکید ما بر این است که باید این نرم افزارها داخلی باشند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی مدیریت نرم افزارهای داخلی را از جمله برنامه‌های شورای عالی فضای مجازی دانست و افزود: پیوست فرهنگی در کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی تصویب شده است و به شورای عالی فضای مجازی نیز ارسال شده است.

انتظاری ادامه داد: این پیوست در جلسه بعدی شورای عالی که به زودی برگزار می‌شود بررسی و تصویب خواهد شد.

وی درباره اجرای مجوز نسل سوم و چهارم ارتباطی تا ابلاغ پیوست فرهنگی تصریح کرد: مجوز برقراری نسل سوم و چهارم ارتباطی از سوی اپراتورها باید بعد از تصویب پیوست و ابلاغ آن به وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های ذیربط عملیاتی شود.

کد خبر 273179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha