اعضای باندی که با فروش صدها بیمه نامه جعلی خودرو به شهروندان، میلیون‌ها تومان پول به جیب زده‌اند به دام پلیس افتادند.

متهم

آنها با ترفندهاي ويژه مثل تخفيف در خريد يا بخشيده شدن جريمه، بيمه نامه صادر مي‌كردند اما زماني كه خودروي شهروندان تصادف مي‌كرد و آنها مي‌خواستند از بيمه‌نامه‌هاي‌شان استفاده كنند مي‌فهميدند بيمه‌نامه‌شان ارزشي ندارد. اولين طعمه اين باند كلاهبرداري مردي است كه اواخر سال گذشته از آنها شكايت كرد.

او به مأموران گفت: چند روز قبل سوار خودروام بودم كه تصادف كردم و چون مقصر بودم به يكي از دفاتر بيمه رفتم تا از بيمه نامه‌ام استفاده كنم اما در آنجا به من گفته شد بيمه نامه‌ام جعلي است. شاكي ادامه داد: بيمه نامه را از طريق شخصي تهيه كردم كه ادعا مي‌كرد مأمور بيمه است و حتي برايم چنددرصد تخفيف هم قائل شد. شواهد نشان مي‌داد او فريب مرد شيادي را خورده و در قبال پرداخت حق بيمه به او بيمه‌نامه‌اي جعلي داده شده است. به اين ترتيب پرونده براي انجام تحقيقات تخصصي به پايگاه ششم پليس آگاهي فرستاده شد.

  • شناسايي صدها شاكي

با ادامه تجسس‌هاابعاد اين پرونده روزبه‌روز گسترده‌تر شد. مأموران در ادامه تعدادي از مالكان خودروها را شناسايي كردند كه بيمه نامه خودروي‌شان جعلي بود اما خودشان از اين موضوع اطلاعي نداشتند. يكي از آنها به مأموران گفت: مدتي از اعتبار بيمه‌نامه‌ام گذشته بود اما من آن را تمديد نكرده بودم تا اينكه با فردي آشنا شدم كه گفت نه‌تنها مي‌تواند جريمه ناشي از ديركرد تمديد بيمه نامه‌ام را پاك‌كند بلكه مي‌تواند كاري كند براي من چند درصد تخفيف هم درنظر گرفته شود. به اين ترتيب بيمه نامه را از او خريدم اما چند روز قبل فهميدم سرم كلاه رفته و بيمه نامه جعلي است.

به‌جز اين مرد چندين نفر ديگر نيز از طريق اعضاي اين باند كلاهبرداري بيمه نامه تهيه كرده بودند كه بعضي از آنها بعد از تصادف خودروي‌شان، وقتي مي‌خواستند از تعهدات بيمه استفاده كنند مي‌فهميدند اصلا خودروي‌شان بيمه نيست. چون بيمه نامه‌‌شان جعلي است. بررسي اظهارات شاكيان نشان مي‌داد آنها به‌دليل تخفيف در صدور بيمه نامه يا به اين دليل كه جريمه‌شان بخشيده شود فريب كلاهبرداران را خورده و در دامشان افتاده‌اند.

  • دستگيري اعضاي باند

جمع‌بندي تحقيقات از وقوع صدها فقره كلاهبرداري با اين شيوه حكايت داشت. تا اينكه مدتي بعد كاراگاهان به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد كلاهبرداران 13نفر شامل 10مرد و 3زن هستند. اين اطلاعات كافي بود تا مأموران با انجام چند عمليات در نقاط مختلف تهران همه اعضاي اين باند كلاهبرداري را به دام بيندازند. با آغاز بازجويي از دستگيرشدگان معلوم شد آنها با مراجعه به دفاتر بيمه اطلاعات جعلي درباره سوابق بيمه خودروها ارائه مي‌كردند و با اين ترفند بيمه‌نامه‌ها تمديد مي‌شد اما وقتي صاحب خودروها در زمان وقوع حادثه قصد داشتند از خدمات بيمه بهره‌مند شوند معلوم مي‌شد بيمه‌نامه‌ها جعلي است.

  • هشدار پليس

سرهـــــنگ عباسعلي محمديان، رئيس‌پليس آگاهي تهران بزرگ، با تأييد اين خبر از دارندگان بيمه نامه‌هاي شخص ثالث و... كه با اين شيوه بيمه نامه تهيه كرده‌اند دعوت كرد هرچه سريع‌تر براي بررسي اصالت بيمه نامه‌هاي‌شان به يكي از دفاتر معتبر بيمه مراجعه كنند تا در زمان وقوع حادثه گرفتار نشوند. وي همچنين از ساير شهروندان نيز خواست براي اطمينان از اصالت بيمه‌نامه‌هاي‌شان در نخستين فرصت به يكي از نمايندگي‌هاي بيمه مراجعه كنند.

کد خبر 273111

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha