سخنگوی دولت از مصوبه هیأت وزیران برای اعطای ۵ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان یارانه به بخش تولید خبر داد. این در حالی است که در فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها برخلاف قانون مصوب مجلس، ‌هیچ سهمی برای تولید درنظر گرفته نشد.

اشتغال

محمدباقر نوبخت اظهار داشت: پرداخت يارانه به بخش توليد به‌صورت پرداخت مابه‌التفاوت سود تعيين شده بانك مركزي با نرخ ترجيحي در اختيار توليد قرار خواهد گرفت.نوبخت ادامه داد: ريز اين مبلغ براي اشتغال و افزايش توليد 1200ميليارد تومان براي وزارت صنايع و براي حفظ اشتغال در كشاورزي 100ميليارد تومان به وزارت جهادكشاورزي، 1621ميليارد تومان براي حمايت از واحدهاي توليد برق، 500ميليارد تومان به وزارت نفت و نيرو براي بهينه‌سازي مصرف انرژي، 450ميليارد تومان به وزارت راه براي حمل‌ونقل، 750ميليارد تومان به وزارت كشور براي نوسازي ناوگان شهري و ريلي درون‌شهري، 700ميليارد تومان به وزارت صنعت و معدن و جهادكشاورزي براي رقابت‌پذيري فناوري‌هاي غيرنفتي پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: بانك مركزي براي ارائه اين تسهيلات به بخش توليد، اعلام آمادگي كرده است و اميدواريم كه اين كار كه در سنوات گذشته مغفول واقع شده به‌صورت كامل اجرا و عملياتي شود.

کد خبر 273014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha