چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دفتر مرکزی جدید شرکت اپل که از زمان طراحی‌اش تا به‌امروز که مراحل مختلفی از ساخت را پشت سر گذاشته، به دلیل شباهتش به بشقاب‌پرنده توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌است.

اپل

براساس گزارش NBC، با اين‌همه تيم‌كوك، مدير اجرايي شركت اپل درباره اين بشقاب‌پرنده كه قدرت پرواز ندارد، مي‌گويد اين ساختمان پاك‌ترين و سبز‌ترين ساختمان در سرتاسر جهان خواهد‌بود.

به گفته شركت اپل،‌اين ساختمان 100 درصد از منابع انرژي قابل تجديد‌پذير بهره مي‌برد و به يكي از بزرگترين نيروگاه‌هاي خورشيدي جهان مجهز خواهد‌بود.

اپل همچنين قصد دارد 6 هزار راس درخت ديگر به جز هزار راسي كه تاكنون در منطقه بناي ساختمان كاشته،‌ بكارد و به تراكم بافت طبيعي منطقه كمك كند.

اين ساختمان همچنين به 300 ايستگاه شارژ خودروهاي الكتريكي برخوردار است تا درصورتي كه كارمندان اين شركت از خودرو برقي استفاده كردند بتوانند از اين ايستگاه‌ها براي شارژ خودروهاي خود استفاده كنند.

تيم كوك اين سخنان را در حاشيه نشست آب‌و‌هواي سازمان ملل متحد بيان كرده‌است. اگرچه ديتاسنتر‌ها و ساختمان مركزي جديد شركت اپل به دليل سازگاري با محيط‌زيست و پاك بودن مورد تمجيد و ستايش قرار گرفته‌اند، اين شركت به خاطر وضعيت كارخانه‌هايي كه محصولاتش را توليد مي‌كنند، مورد انتقاد شديد قرار دارد.

کد خبر 272968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha