چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

رئیس حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر اهمیت اصلاح الگوی مصرف گفت: امسال زنگ مدرسه با شعار محیط‌زیست و آب به صدا درآمد زیرا ما در سراسر کشور به فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف آب نیازداریم.

آب

معصومه ابتكار كه در حاشيه آيين گشايش مدارس در دبيرستان شايسته سخن مي‌گفت، از سياستگذاري براي چگونگي مصرف آب خبر داد و افزود: موضوع آب بحث مهمي است كه اكنون در كشور وجود دارد و نقش مردم در اين زمينه بسيار زياد و دولت تأكيدات بسياري در اين راستا داشته است. سياستگذاري‌ها در راستاي استفاده از آب آغاز شده و در شوراي‌عالي آب نيز مصوبه‌اي با اين موضوع داشته‌ايم.

ابتكار با تأكيد بر نقش و سهم مردم در مصرف آب گفت: بخشي از مصرف آب‌ مربوط به شهر و بخش ديگر مربوط به روستاهاست كه نوع مصرف در تهران دو برابر الگوي جهاني است؛ در واقع سرانه مصرف آب در تهران دو برابر كشورهاي پرآب است.
آنطور كه درگزارش ايسنا آمده ابتكار با بيان اينكه دانش‌آموزان با توجه به حساسيت و علاقه‌اي كه دارند مي‌توانند براي حفاظت از آب گام‌هاي جدي بردارند، گفته است: ما چاره‌اي نداريم جز اينكه الگوي آبياري در كشورمان اصلاح شود؛ چرا كه بخشي از آب مخصوص كشاورزان مي‌شود كه دانش‌آموزان روستايي بايد در اين زمينه فعال شوند و به خانواده‌هاي خود درخصوص مصرف آب تذكر دهند تا روش صحيح اتخاذ شود.

وي با تأكيد بر اينكه منابع آب بسيار ارزشمند است و بايد از آن درست استفاده كنيم تا حقابه طبيعت حفظ شود، اظهار كرد: اگر ما در كشاورزي در بسياري از مناطق مانند اروميه، اصفهان، كارون، هامون و چهارمحال‌وبختياري الگوي مصرف آب را اصلاح كنيم اقدام خوبي صورت گرفته است؛ چرا كه الگوي مصرف آب و كشت بايد اصلاح و مصرف آب مديريت شود تا حقابه طبيعت را برگردانيم و منابع زيرزميني را داشته باشيم.

ابتكار در رابطه با طرح كنترل گرد‌وغبار هم گفت: در حال حاضر طرح اقدام ملي براي مديريت گردوغبار با همكاري سازمان جنگل‌ها و ديگر دستگاه‌ها تدوين شده و اكنون در مرحله اجرايي و عملياتي است كه اين امر را از استان قم شروع كرده‌ايم.

کد خبر 272892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha