یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

چند روز مانده به بازگشایی مدارس و آغاز دوباره سال تحصیلی، احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه برنامه کشف تهران به همراه گروه تهرانگردان به مدارس تاریخی و قدیمی تهران رفت و از مدارسی چون مدرسه ناشنوایان باغچه‌بان، مدرسه دخترانه نوشیروان و دبیرستان البرز بازدید کرد.

احمد مسجدجامعی


البته رونمايي از يك اثر نفيس آييني بخش ديگري از برنامه تهرانگردي مسجدجامعي بود كه با حضور تعداد زيادي از هنرمندان برگزار شد. اين عضو شوراي شهر تهران با حضور در منطقه 6تهران و خيابان كريمخان با تعدادي از هنرمندان و پژوهشگران نامدار كشور چون علي‌اكبر صادقي، عليرضا و مصطفي آقاميري، اسرافيل شيرچي، سهيل محمودي، فاضل جمشيدي، حجت شكيبا، نصرالله حدادي، مديران انتشارات مسئولان اتحاديه ناشران و همچنين دكتر سعيدآبادي، مديركل يونسكو در ايران ديدار كرد.

در برنامه تهرانگردي جمعه گذشته از اثر تازه طبع شده «غزال‌غزل» كه مشتمل بر 256غزل از شاعران متقدم و متأخري است كه در آستان حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) غزلسرايي كرده‌اند رونمايي شد؛ بنابراين گزارش اين كتاب در قطع رحلي بزرگ با چاپ 10رنگ، به‌صورت مطلا با جعبه توليد شده و مزين به مينياتور، تشعير و خوشنويسي هنرمنداني چون استاد محمود فرشچيان، عليرضا آقاميري، كاوه اخوين و تعدادي از هنرمندان جوان است. همچنين در ادامه اين مراسم تابلوي تمثال حضرت امام‌رضا(ع) كه 80سال پيش توسط نقاشي به نام عنايت با استفاده از گچ و پاستل طراحي شده بود رونمايي شد. به گفته استاد حجت شكيبا، مينياتوريست، اين نخستين تمثالي است كه با خلاقيت يك هنرمند از حضرت رضا(ع) ترسيم شده و تقريبا همه هنرمنداني كه بعد از آن تمثال‌هايي را رسم كرده‌اند با تأسي به اين تصوير بوده است.

بنابراين گزارش احمد مسجدجامعي در آستانه سال تحصيلي جديد به ديدار آيت‌الله سيدرضي شيرازي، از نوادگان ميرازي شيرازي در محله يوسف‌آباد رفت. آيت‌الله سيدرضي شيرازي با اشاره به اصالت و ريشه‌دار بودن مسجدجامعي گفت: داشتن ريشه و اصالت براي مسئولان بسيار مهم است. وي با اشاره به برخي خدمات آيت‌الله ميرزاي‌شيرازي گفت: ايشان به سامرا رفتند و اين نقطه را كه مدفن 2 تن از امامان شيعه است احيا و آباد كردند و در آنجا حوزه علميه سامرا را ساختند. آيت‌الله سيدرضي شيرازي ادامه داد: مهم‌ترين فتواي ميرزاي شيرازي، فتواي تحريم تنباكو در جريان جنبش مشروطه بود كه همه نگاه‌ها را به آن عالم بزرگ معطوف ساخت.

مسجدجامعي و تهرانگردان پس از ساعتي گپ و گفت صميمانه با اين عالم خوش‌مشرب، نماز جماعت را به امامت ايشان اقامه كردند. در ادامه برنامه تهرانگردي جمعه گذشته ملاقات با خانواده 5شهيد و جانباز نيز صورت گرفت؛ ديدار با خانواده سپهري كه 3 فرزند و دايي‌شان به فيض شهادت نايل شده‌اند و 2 فرزند ديگر از جانبازان انقلاب اسلامي هستند.

مسجدجامعي و تهرانگردان، جمعه گذشته و در بخشي از برنامه هفتگي خود به ديدار صادق صندوقي، تصويرگر كتاب‌هاي درسي رفتند تا دوباره خاطرات دوران سال‌هاي شيرين تحصيل در مدرسه را مرور كنند. نام صادق صندوقي براي دانش‌آموزان ديروز و مردان و زنان امروز تداعي‌كننده خاطرات دوران تحصيل و كتاب‌هاي درسي آن سال‌هاست. صادق صندوقي بنيانگذار نقاشي مذهبي مدرن در ايران است كه از سال1366 و به همت غلامعلي حدادعادل، وارد تصويرگري كتاب‌هاي درسي شده است.

صندوقي تصاويري از كتاب‌هاي درسي سال‌هاي دور و كارت‌هاي صد آفرين و هزار آفريني كه طراحي كرده است را به تهرانگردان نشان داد. ديدار از يكي از مشهورترين نقاشان معاصر كشور به نام ايران درودي از ديگر برنامه‌هاي گروه تهرانگردي بود. وي با وجود كهنسالي همچنان با روحيه‌اي پرنشاط نقاشي مي‌كشد. مسجدجامعي با اشاره به شخصيت هنري ايران درودي گفت: ايشان شخصيتي ملي و چهره‌اي جهاني دارد و در ميان هنرمندان بسيار محبوب است. وي گفت: در جشن هنرمندان پيشكسوت، پيشنهاد تاسيس موزه و بنياد ايران درودي به محمدباقر نوبخت، معاون رئيس‌جمهور داده شد و مورد استقبال هم قرار گرفت و قرار شد اين مسئله هر چه سريع‌تر پيگيري شود.

کد خبر 272540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha