رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: شورای اسلامی شهر تهران با تمام قوا از توسعه قطب فرهنگی -ورزشی نوروز‌آباد در منطقه ۱۸حمایت خواهد کرد.

حمایت شورای شهر از توسعه قطب فرهنگی- ورزشی نوروزآباد

محمد حقاني اين موضوع را در بازديد از طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني، محيط‌زيستي و فضاي سبز جنوب غرب تهران مطرح كرد كه به همراه شهردار منطقه 18 انجام شد. اين عضو شوراي شهر تهران در حاشيه بازديد نيم‌روزه خود از پروژه‌هاي در دست احداث منطقه و مجتمع چوگان و سواركاري نوروزآباد تصريح كرد: منطقه18 يكي از مناطق محروم و در عين حال وسيع در شهر تهران است كه به‌منظور ارتقاي سطح خدمات به شهروندان و ارتقاي كيفيت زندگي سكان هدايت اين منطقه به‌دست شهردار فعلي سپرده شده و مشاهدات نشان مي‌دهد تلاش زيادي صورت گرفته تا اين منطقه محروم در جنوب غرب تهران رنگ آباداني و توسعه را ببيند. وي با بيان اينكه پس از سال‌ها در منطقه‌18 اقدامات بسيار خوبي در حوزه خدمات شهري و توسعه فضاهاي سبز و اماكن فرهنگي صورت گرفته است، گفت: توسعه بوستان‌ها و فضاي سبز با حضور سرمايه‌گذاران بخش خصوصي و احداث پروژه‌هاي عمراني بسيار زياد ازجمله طرح‌هاي مثبتي است كه در اين منطقه انجام شده و اين امر نويدبخش آن است كه در آينده منطقه18 جايگاه واقعي خود را پيدا خواهد كرد.

رئيس كميته محيط‌زيست شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اينكه مجموعه سواركاري نوروزآباد با وسعت 60هكتاري اين توانايي را دارد كه به يكي از بزرگ‌ترين تفرجگاه‌ها و مجموعه‌هاي ورزشي كشور تبديل شود، اظهار داشت: شوراي اسلامي شهر با تمام قوا از احداث قطب فرهنگي- ورزشي نوروزآباد و توسعه اين مكان حمايت و پشتيباني خواهد كرد. حقاني ابراز اميدواري كرد با حمايت و كمك وزارت ورزش و عنايت ويژه دولت اين موضوع در دستور كار قرار بگيرد.

حقاني با اشاره به اينكه شهردار منطقه 18داوطلبانه در جهت حفظ و حراست و توسعه اين مكان فرهنگي و ورزشي قدم برداشته است، گفت: توسعه فضاي سبز و امكانات فرهنگي پيست سواركاري نوروزآباد به‌عنوان بزرگ‌ترين قطب فرهنگي ورزشي منطقه‌18 اقدامي مؤثر خواهد بود و بايد با توسعه اين مكان به مشابه ورزشگاه انقلاب و آزادي در اين منطقه عمل شود. حقاني در ادامه به بحث كارخانه‌هاي فعال در منطقه18 اشاره كرد و افزود: زماني كه اين كارخانه‌ها در اين نقطه شهر احداث شدند، اطراف آنها هيچ خانه و بافت مسكوني وجود نداشت. اما با توسعه شهر، اين كارخانه‌ها در محاصره بافت مسكوني قرار گرفتند و بالاخره، دير يا زود بايد بروند. صنايع آلاينده و مزاحم سلامت شهروندان را تهديد مي‌كنند و اگر اقدام جدي در اين زمينه صورت نگيرد به ضرر شهر و ساكنان آن تمام خواهد شد. به همين دليل، ما هم در كميته ميحط زيست شوراي اسلامي شهر تهران، اين مسائل را به‌صورت جدي پيگيري مي‌كنيم تا به نتيجه مطلوب برسيم.

 

کد خبر 272539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha