رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مصاحبه با همشهری درباره عملکرد شورای چهارم شهر در یک سال گذشته گفت: به‌نظر من با توجه به اینکه بیش از حدود ۸۰درصد از اعضای شورای شهر چهارم جدید بودند اما در این مدت اهتمامی که به انجام وظایف خود داشتند قابل‌قبول بوده است و از لحاظ درجه بندی متوسط محسوب می‌شوند.

 اقبال شاكري همچنين شوراي چهارم را از لحاظ پرداختن به مسائل اصلي شهر درحد معمولي ارزيابي كرد و گفت: ما نيازمند اولويت‌بندي مسائل اصلي و اساسي در شوراي شهر هستيم و اين موضوع بايد از سوي همكاران ما در شوراي شهر چهارم مورد توجه ويژه قرار گيرد. اقبال شاكري نقطه ضعف بسيار اساسي شوراي شهر را كمبود سامانه‌هاي مورد نياز اعلام كرد و گفت: در بحث نظارت، حمايت و هدايت توسط اعضاي شوراي شهر از برنامه‌هاي شهرداري كمبود سامانه‌هاي مورد نياز به چشم مي‌خورد كه اميدوارم در فرصت‌هايي بتوانيم اين سامانه‌ها را راه‌اندازي كنيم.

وي در توضيح سامانه‌هاي اطلاعات و ارتباطي گفت: با راه‌اندازي اين سامانه‌ها هم اطلاعات به موقع دريافت و استفاده مي‌شود وهم اطلاعات جديدي كه درباره شهر نياز داريم و تغييراتي كه اتفاق مي‌افتد را از اين طريق مي‌توانيم دنبال يا تجزيه و تحليل كنيم و متعاقب آن بر وظيفه نظارتي خود در شوراي شهر به‌خوبي عمل كنيم. تأكيد رئيس كميته عمران شوراي شهر تهران اين بود كه اين اطلاعات برمبناي شاخص‌هايي باشد كه در برنامه 5ساله توسعه درج شده؛ مثلا بدانيم در زمينه پسماند كدام يك از احكام برنامه 5ساله يا چند درصد آن در سال اول برنامه از لحاظ زمان، كيفيت و هزينه مطابق با برنامه پيش رفته است. وي گفت: در عين حال ما نيازمند جلسات و بازديدهاي فيزيكي از سطح شهر و برنامه‌هايي كه در آن به اجرا درمي‌آيد هستيم چون مي‌تواند تكميل‌كننده كار نظارتي ما باشد.

آخرين نكته‌اي كه از سوي اين عضو شوراي شهر برآن تأكيد شد اين بود كه ما نمايندگان شوراي شهر تهران بايد همه همت خود را روي مطالبات مردم شريف تهران و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب قرار دهيم و اولويت‌مان مسائل شهر باشد و از مسائل حاشيه‌اي پرهيز كنيم.

کد خبر 272405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha