رئیس جامعه هتلداران ایران می‌گوید که نرخ اقامت در هتل‌های ایران برای خارجی‌ها مفت است و شاید بهتر باشد، دوباره طرح «دونرخی شدن اقامت برای خارجی‌ها و ایرانی‌ها» در هتل‌های ایران اجرا شود.

هتل داریوش

 جمشيد حمزه‌زاده درباره طرح 2نرخي شدن اقامت در هتل‌هاي ايران به ايسناگفت: اجراي اين طرح سال‌ها قبل متوقف شد‌؛ ولي اكنون با توجه به نرخ ارز در ايران‌، هزينه اقامت براي خارجي‌ها در قياس با ساير كشورها مفت است و شايد بهتر باشد آن طرح قديمي كه براي خارجي‌ها و ايراني‌ها 2نرخ متفاوت ارزي و ريالي داشتيم، دوباره احيا شود.

وي درباره دريافت هزينه اقامت به‌صورت ارزي در برخي هتل‌هاي كشور‌ نيز گفت: هتل‌ها مكلفند نرخ مصوب را كه ابلاغ شده از تمام مسافران دريافت كنند، اما طبق بخشنامه‌اي كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سال گذشته ابلاغ كرد‌، هتل‌ها مي‌توانند آن نرخ ريالي مصوب را به نرخ مركز مبادلات به ارز تبديل كنند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر هيچ برنامه‌اي براي افزايش نرخ اقامت نداريم، تأكيد كرد: هتل‌ها مكلفند نرخ مصوب را رعايت كنند و نمي‌توانند بيشتر از اين، به‌صورت ارزي يا ريالي، پولي دريافت كنند.

او گفت: همه هتل‌ها اكنون از مسافران خارجي‌، ارز نمي‌گيرند‌، اما طبق آن بخشنامه، اين اختيار به هتلدار داده شده كه نرخ اقامت را با نرخ مركز مبادلات به‌صورت ارز دريافت كند.

حمزه‌زاده همچنين به اجراي طرح نظارت بر هتل‌ها اشاره و اضافه كرد: ما نظارت مستمر بر هتل‌ها داريم، البته اين نظارت‌ها نخست به‌صورت استاني است و جامعه هتلداران نيز نظارت عاليه دارد. به گفته وي، در اين مدت، گزارش تخلفات بسيار كم بوده كه تلاش شده در جامعه هتلداران به آنها رسيدگي شود.

کد خبر 272524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha