همشهری آنلاین: نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان بحرین در تجمع گسترده کم نظیر سازمان یافته‌ای توسط مخالفان این کشور در خیابان البدیع در غرب ˈمنامهˈ تظاهرات کردند.

مردم بحرین در اعتراض به راه حل پیشنهادی ولیعهد تظاهرات کردند

به گزارش پایگاه اینترنتی 'انجمن ملی اسلامی الوفاق'، این تظاهرات روز جمعه در اعتراض به طرح حاکمیت جهت تثبیت استبداد و مصادره خواسته های ملی و ایجاد انحراف در عزم و اراده مردم، همچنین تلاش رژیم آل خلیفه جهت دور زدن این خواسته ها که سه سال و نیم است توسط ملت مطرح شده، برگزار شد.

شرکت کنندگان در تظاهرات منامه با در دست داشتن پرچم های بحرین، شعارهایی مبنی بر تحریم انتخابات آینده سر دادند. تظاهر کنندگان اعلام کردند که تنها در صورتیکه رژیم با انجام اصلاحات جدی و واقعی به خواست ملت مبنی بر تحقق دمکراسی در کشور پاسخ مثبت دهد در انتخابات شرکت خواهند کرد.

تظاهرکنندگان با راه حل های بی پایه و اساس ارایه شده از سوی ولیعهد بحرین که به منظور دور زدن خواسته های اصلی آنان صورت گرفته، اعلام مخالفت کردند.

آیت الله 'علی سلمان' دبیر کل انجمن الوفاق در سخنرانی خود در جمع تظاهرکنندگان، اعلام کرد که راه حل ارایه شده از سوی 'شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه' ولیعهد بحرین مبنی بر سپردن دو وزارتخانه به مخالفان در مقابل صرف نظر کردن ملت از خواسته های اصلی شان، مردود است.

سلمان تاکید کرد: این راه حل به استبداد و عوامل بحران در کشور دامن می زند و یک اقدام فریبکارانه علیه ملت بحرین است . ما با دست خود مهر بردگی بر خویشتن نخواهیم زد.

وی خطاب به حکمرانان بحرین گفت: ای رژیم حاکم به خواسته های عادلانه، مشروع و بدیهی این ملت تن دهید، بدون انجام اصلاحات جدی رنج و محرومیت ملت بحرین در تمامی ابعاد ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: تحقق توافق سیاسی به نفع بحرین، خلیج فارس و جهان است، اما ادامه یافتن این وضع به ضرر همه است، به همین دلیل ما خواستار اتخاذ مواضع صحیح نسبت به خواسته های دمکراتیک مردم هستیم.

کد خبر 272471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha